استاندار در جلسه شورای ترافیک خوزستان چه گفت؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: باید الگوهای خوب و مطلوب را در بخش ترافیک شهری را به شهروندان ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: بحث ترافیک جلوه ای از مدنیت است و افراد پیاده و سواره هر دو با این مبحث سر و کار دارند. اگر تلفات جانی در شهرها مشاهده شود فاجعه است و بنابراین حساسیت برای شهرها بیشتر و بالاتر است. قطعا بحث ترافیک در شهر متفاوت تر از جاده های برون شهری است.

وی افزود: در سال جاری موضوعات عمران و خدمات شهری جزو اولویت های استان خواهند بود و کل جغرافیایی خوزستان را در بر خواهند گرفت. البته سال گذشته در کنار این مبحث نگاهی نیز به گردشگری و مسائل نرم افزاری مانند کیفی بخشی به آموزش و پرورش داشته ایم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه طی این سال ها با حداقل ها به موضوعات مختلف توجه شده است، تصریح کرد: هرچند امکانات نبوده اما تلاش کردیم تا به همه موضوعات توجه داشته باشیم. برای بحث عمران و خدمات شهری با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صحبت می کنم تا مساعدت خاصی نیز در این حوزه به خوزستان داشته باشند. باید به مبلمان شهری، خط کشی معابر، جداول، ایستگاه های اتوبوس به عنوان زیرمجموعه این حوزه توجه کنیم.

مقتدایی بیان کرد:‌ حجم ترددهایی که در جاده ها صورت می گیرد،‌ عمدتا وارد شهرها می شود و این جابجایی در سطح استان به عنوان چرخش داخلی هزینه ای را نیز به ما تحمیل می کند. چون مراودات ملی یک تعامل یک سویه نیست، ترددهای معمول ملی نیز تاثیرات مثبت و منفی مختلفی را بر استان می گذارند.

وی با اشاره به اینکه قطعا مراکز اصلی تاثیرگذارند و نقش به سزایی در ایجاد تحولات دارند، عنوان کرد: شهرهای پرجمعیت  چون محل تردد کل استان هستند، ایجاد تمرکز را به ما دیکته می کند و باید به آنها توجه بیشتری داشته باشیم. باید به ترافیک به عنوان یک موضوع عمرانی،‌ فرهنگی و اجتماعی بپردازیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: در خط کشی ها باید به رنگ ماندگار توجه داشت و روی کیفیت ها بیشتر کار شود. موضوع ترافیک را اگر در کیش و قشم بررسی شود متوجه می شویم که یک الگوی خوب و قابل قبول به شهروندان ارائه می دهند. در حقیقت باید الگوهای خوب و مطلوب را به شهروندان ارائه داد چون در این صورت تبعیت هم توسط مردم ایجاد می شود.

مقتدایی ادامه داد: بحث آموزش ترافیک و فرهنگ شهروندی به متولیان امر و شهروندان باید جزو اولویت های کار باشند. سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر را آموزش دادیم که امسال نیز باید آموزش تکمیلی برای آنها داشته باشیم و برای افراد جدید نیز آموزش های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه باید به دلیل تاثیرگذاری مثبت انجمن دوستداران ایمنی راه ها، عضو این انجمن شوند، گفت: شورای ترافیک باید به سمت و سویی برود که بیشتر فرهنگ سازی کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم احترام به حقوق شهروندی گفت: شهروند حقوق خودش را باید بداند و در این صورت افراد نالایق نمی توانند به آنها تحکم کنند. افرادی که باید تحکم کنند در قانون مشخص است و هر کسی به صرف پشت میز نشینی نمی تواند بر مردم تحکم کند.

مقتدایی بیان کرد:‌ باید بخشی از اعتبارات استان را به حوزه ترافیک اختصاص داده و طرح ترافیک خوزستان را تهیه و اجرا کنیم، البته رفع موانع و گلوگاه های دچار مشکل باید فاز اول این طرح باشد.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه تردد در غرب استان بیشتر است ولی در شرق استان نوع تصادفاتی که منجر به تلفات می شود، بیشتر است. ایجاد محدودیت و فرهنگ سازی هر دو در کنار هم برای موفقیت در حوزه ترافیک لازم هستند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.