شناخت حقوق شهروندی باعث عدم سوءاستفاده مدیران می‌شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: اگر انسان‌ها از طریق آموزش‌های مختلف اجتماعی به حقوق و خواسته‌های خود آشنایی داشته باشند، هیچ مدیر یا مسئولی نمی‌تواند با سوءاستفاده از جایگاه خود حقوق شهروندان را ضایع یا با آنها بد برخورد کند.

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهری که در محل سالن جلسات استاندار برگزار شد با بیان اینکه بخش عمران شهری باید تمام تلاش خود را برای فراهم کردن رضایت‌مندی شهروندان به‌کار بگیرد اظهار کرد: بحث عمران و خدمات شهری باید حد قابل قبول مشارکتی را انجام دهد؛ به گونه‌ای که آورده شوراها، شهرداری‌ها و ارزش افزوده‌ها هم‌افزایی داشته و برآیند کارهای آنها به نفع مردم مصوب شود.

وی تصریح کرد: بخش عمران و ترافیک شهری از امورات اساسی است که به دلیل حجم تردد در جاده‌های استان لزوم توجه ویژه را می‌طلبد.

استاندار خوزستان با اشاره به چگونگی امکانات ترافیکی توزیع شده در سطح جاده‌های استان بیان کرد: در مرکز و حاشیه استان شرایط و حجم تردد متفاوت بوده، شایسته است نسبت به شرایط جاده‌ها در مکان‌های مختلف امکانات لازم و ضروری را به‌منظور کاهش تلفات توزیع کرد.

وی ادامه داد: اگر قرار است در توزیع امکانات تحولی ایجاد شود، امکانات را دیکته نکنیم بلکه سبب تمرکز آنها شویم.

مقتدایی تاکید کرد: مسائل ترافیکی را باید از تمام زوایای اجتماعی، فرهنگی و عمرانی بررسی کرد، زیرا بخش ترافیک یکی از مقولات گسترده و قابل بحث در اجتماع است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به  یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در بخش ترافیک آموزش داده شد، در خواست کرد: انجمن دوست‌داران ایمنی راه‌ها را تاسیس کرده و در قالب این انجمن آموزش‌های لازم را به تمام گروه‌های سنی بدهیم.

مقتدایی افزود: در بخش آموزش و نهادینه کردن تعالیم ترافیکی باید آموزش و پرورش، از مقطع مهد کودک تا پایان دوره دبیرستان برای آموزش‌های مرحله به مرحله ترافیک برنامه داشته باشد.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی گفت: اگر انسان‌ها از طریق آموزش‌های مختلف اجتماعی به حقوق و خواسته‌های خود آشنایی داشته باشند هیچ مدیر یا مسئولی نمی‌تواند با سوء استفاده از جایگاه خود حقوق شهروندان را ضایع و یا با آنها بد برخورد کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با ابراز تاسف از برخی رفتارهای تحکمی از سوی برخی مسولان تاکید کرد: حق شهروندی را باید با رفتارهایی که تقریبا تحکمی شده اصلاح کنیم .

مقتدایی از مسئولان حوزه راه خواست ضمن اینکه مقوله ترافیک را جز اولویت‌های خدمات شهری قرار دهند قسمتی از اعتبارات خود را به طرح ترافیک استان اختصاص داده و اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرحی که در شهرداری‌ها در حوزه ترافیک ایجاد می‌شود حداقل در ۶ ماهه اول سال مشخص شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.