تاکنون ۶۶ درصد از مخازن استان پر شده‌اند / در حوضه مارون کماکان با مشکل روبه رو هستیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه حجم فعلی مخازن سدهای استان به ۱۴ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: کماکان در حوزه مارون با مشکل روبه رو هستیم.

هوشنگ حسونی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حجم مفید مخازن استان ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب است و تاکنون ۶۶ درصد از مخازن استان پر شده‌اند و مخازن استان ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب دیگر نیز ظرفیت دارند.

وی با ابراز خشنودی از وضعیت بارش‌های استان در ابتدای سال افزود: در تمام حوضه‌ها بارش‌هایی داشتیم و اکنون حجم آورد رودخانه کارون با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب معادل ۷۸ درصد سال‌های نرمال است.

حسونی زاده تصریح کرد: آورد آب رودخانه دز با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب معادل ۹۳ درصد سال‌های نرمال، رودخانه کرخه با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب معادل ۷۶ درصد سال‌های نرمال و رودخانه مارون نیز با ۵۵۱ میلیون مترمکعب آب معادل ۵۴ درصد سال‌های نرمال است.

وی خاطرنشان کرد: در حوضه مارون علیرغم عدم انتقال آب بین حوضه‌ای، کماکان با مشکلاتی روبه رو هستیم و با وجود اینکه رودخانه مارون ظرفیت یک میلیارد و ۲۰۰ مترمکعب آب دارد، اکنون چیزی حدود ۴۰ درصد آن پر شده است.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان افزود: امیدواریم تا اردیبهشت ماه با بارش‌هایی که صورت می‌گیرد، بخشی از ظرفیت حوضه مارون پر شود اما با توجه به اینکه دمای هوا رو به گرما می‌رود، امکان تحقق این پیش بینی کم است.

حسونی زاده با بیان اینکه استان خوزستان مانند سایر استان‌های کشور مصرف آب بالایی دارد، نحوه مصرف آب را در مدیریت منابع رودخانه‌های استان موثر دانست و از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.