اهدای اعضای سه بیمار مرگ مغزی در ایام نوروز

عصر جنوب – asrejonoob.ir: در آخرین روز سال ۹۴، خانواده ایثارگر زنده یاد مجید سعیدی و در روزهای نخستین سال ۹۵ بخشندگی و ایثار خانواده های زنده یاد مریم آل جزایر و زنده یاد امیررضا شاهونوند شادی و امید زندگی دوباره ای را به گیرندگان عضو و خانواده های آنان هدیه داد

امروزه فرهنگ اهداء عضو در جامعه بسیار پررنگ شده ‌است و خانواده‌های بیماران مرگ مغزی شده با وجود شرایط سخت، اجازه اهداء اعضاء عزیزان خود که دچار مرگ مغزی شده اند را می‌دهند.

در آخرین روز سال ۹۴، خانواده ایثارگر زنده یاد” مجید سعیدی” که در ایذه دچار حادثه شده بود با اهدای اعضاء وی آخرین روز سال را با آخرین روز زندگی وی گره زده و یاد و نام وی را برای همیشه جاودان ساختند تا زمانی که فرزند وی چشم در این دنیا می گشاید به پدر خود افتخار کند.

استان خوزستان در سومین و چهارمین روز از سال ۹۵ نیز شاهد بخشندگی و ایثار خانواده های زنده یاد “مریم آل جزایر” ۳۵ ساله و زنده یاد “امیررضا شاهونوند” ۶ ساله بود.

اعضای بدن این سه بیمار مرگ مغزی شده شامل کبد و دو کلیه با تلاش دفتر هماهنگی پیوند اعضاء در اهواز به بیماران نیازمند عضو، جان دوباره بخشید و آنها با تمام وجود در زمان شکفتن بهار، زندگی تازه ای را شروع کردند.

اگر چه این روند در استان خوزستان سیری صعودی به خود گرفته و فرهنگ اهدا عضو روز به روز در استان پررنگ تر می شود که این نشان از ارتقاء سطح آگاهی مردم در این خصوص دارد، با این وجود همچنان خانواده های بسیاری هستند که با توجه به آمار بالای سوانح رانندگی و سایر حوادث عزیزشان دچار مرگ مغزی شده و با مخالفت خود برای اهدا عضو، دوران طلایی انجام این عمل خداپسندانه را از دست می‌ دهند. این در حالیست که آمار بیماران چشم انتظار برای دریافت اعضاء نیز روز به روز بیشتر شده و به نظر می‌رسد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری در این خصوص نیاز است.بنابراین ترویج فرهنگ اهداء عضو از مرگ مغزی، نیازمند همت رسانه ها و مسئولین است و می تواند گره گشای مشکلات بیماران مبتلا به نارسایی های اعضاء باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.