پیش بینی وضع هوای استان + اطلاعیه هواشناسی خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی وقوع باد و باران در استان از اواخر وقت شنبه هفتم فروردین ماه خبر داد و از گردشگران و مسافران خواست که در کنار سواحل دریا و رودخانه ها نکات ایمنی را جدی بگیرند.

کوروش بهادری گفت: پیش بینی می شود از اواخر وقت فردا (شنبه) با ورود سامانه بارشی، بارش های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ ابتدا در مناطق شمالی، ارتفاعات و شرق خوزستان را شاهد باشیم که به تدریج به سمت مناطق مرکزی و جنوبی گسترش می یابد.
به گفته وی، این وضعیت تا سه شنبه هفته آینده ادامه می یابد.
بهادری افزود: از یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با وزش بادهای شدید احتمال فعال شدن چشمه های گرد و خاک و کاهش دید در تعدادی از شهرها از جمله اهواز دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش های خوبی که پیش بینی شده، گفت:فرمانداران و بخشداران مهمانان نوروزی را از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و مناطق سیل خیز به ویژه در ایذه و دهدز برحذر دارند.
بهادری همچنین تصریح کرد:از یکشنبه و دوشنبه نیز با مواج شدن خلیج فارس به صیادان و صاحبانقایق های تفریحی توصیه می شود که مسائل ایمنی و هشدارهای مسئولان و مرزبانان را رعایت کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین اظهار کرد:طی شبانه روز گذشته آبادان با ۲۹ درجه سانتیگراد گرم ترین و ایذه با ۶ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بوده و تغییرات دمایی اهواز بین ۱۲ تا ۲۶ درجه سانتیگراد بوده است.
خوزستان نخستین باران امسال را در روز دوم فرودین در شمال و شرق و نخستین باد و خاک را هم در همین روز در مناطق مرکزی و جنوبی شاهد بود.
در این روز اهواز در حالی گرد و غبار حدود چهار برابر حد مجاز را تجربه کرد که در دهدز ۲۱ میلیمتر بارندگی اتفاق افتاد.

اطلاعیه شماره ۱ مورخ ۶ فروردین ۱۳۹۵ بدین شرح می باشد:
از اواخر روز شنبه تا اوایل روز سه شنبه به علت ورود یک سامانه بارش زا به استان، به صورت متناوب ابتدا در مناطق شمالی استان شاهد رگبار پراکنده باران و سپس در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق استان شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. بیشترین شدت بارش ها در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و ارتفاعات زاگرس خواهد بود لذا احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در این مناطق وجود دارد. همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان به علت وزش بادهای قابل ملاحظه تا نسبتا شدید، شاهد فعال شدن چشمه های گرد و خاک و افزایش آلودگی در طی روز بویژه در شهر اهواز خواهیم بود.

لذا موارد ذیل، به همشهریان و مهمان های گرامی توصیه می گردد:
از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس خودداری نمایند.
به دلیل احتمال بروز گرد و غبار در این ایام حتما از ماسک استفاده شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.