افزایش روزهای غبارآلود و خطرناک استان خوزستان در سال ۹۴

عصر جنوب – asrejonoob.ir: کار‌شناس مسئول اداره محیط زیست خوزستان گفت: در سال ۹۴ تعداد روزهای غبارآلود در خوزستان ۲۷ روز بود که نسبت به سال گذشته ۳ روز افزایش پیدا کرده بود.
علیرضا آذریان، کار‌شناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفتگو با رهیاب اظهار داشت: در سال ۹۴ تعداد روزهای غبارآلود در خوزستان ۲۷ روز بود که نسبت به سال گذشته ۳ روز افزایش پیدا کرده بود. البته این آمار تا ۲۰ اسفند است و روزهای باقی‌مانده تا پایان سال هم اهمیت دارد.

وی افزود: تداوم گرد و غبار امسال نسبت به سال گذشته ۶۴ ساعت افزایش پیدا کرده و ۴۴۸ ساعت رسیده است.

کار‌شناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: بیشترین غلظت گرد و غبار امسال ۹ هزار و ۹۸۵ میکروگرم بر متر مکعب بود و در سال گذشته این غلطت ۷ هزار و ۵۰ می‌گروگرم بود.

وی با بیان اینکه امسال ۷ روز هوای پاک و ۱۹۱ روز سالم در خوزستان داشتیم، گفت: در سال گذشته ۳ روز هوای پاک و ۲۶۵ روز هوای ناسالم را سپری کردیم.

آذریان بیان کرد: امسال نیز ۱۴۰ روز نا‌سالم، ۲ روز بسیار ناسالم و ۱۷ روز خطرناک داشتیم و در سال گذشته هوای اهواز در ۸۳ روز نا‌سالم و ۱۵ روز خطرناک بود.

به گزارش رهیاب، بررسی آمار نشان می‌دهد که امسال میزان روزهای غبار آلود تا امروز ۵ روز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد روزهای با هوای پاک ۳ روز افزایش پیدا کرده است.

البته تعداد روزهای سالم نسبت به سال گذشته ۷۴ روز کمتر شده، روزهای هوای نا‌سالم ۵۷ روز افزایش پیدا کرده و روزهای با هوای خطرناک نیز ۲ روز افزایش پیدا کرده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.