مقتدایی: گرد و خاک خوزستان منشاء خارجی دارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال منشاء گرد و خاک استان، خارجی و غیرقابل پیش‌بینی است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسن مقتدایی امروز (۲۶ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی که در زمستان در سراسر استان فعال بود، دیگر هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که منشاء گرد و خاک خوزستان داخلی باشد.

وی ادامه داد: موضوع پدیده گرد و خاک از اولویت‌های استانداری خوزستان است. کانون پدیده گرد و خاک خارجی است؛ با این حال حل مساله ریزگردها و تامین هوای سالم برای شهروندان خوزستانی در اولویت است.

مقتدایی گفت: کشورهای همجوار که خود از بروز پدیده گرد و خاک لطمه می‌خورند، رفع این مشکل را در اولویت قرار نداده‌اند و این موضوع، خود موجب تحمیل زیان بیشتری به استان خوزستان در زمینه مشکل  گرد و خاک شود.

وی با بیان این‌که کشورهای امارات و کویت نیز در اغلب روزها گرد و غبار داشته‌اند، افزود: کشورهای همجوار با مناطقی که دچار سیل، جنگ، قحطی یا حادثه غیرمترقبه شده‌اند نمی‌توانند هجوم پناهجویان را از کشور همسایه پیش‌بینی کنند؛ پدیده گرد و خاک نیز منشا خارجی دارد و از همجواری با کشورهای منشاء گرد و خاک ریشه می‌گیرد و یک پدیده غیرقابل پیش‌بینی است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.