۴ پروژه تجاری – گردشگری با حضور استاندار در خرمشهر به بهره‌برداری رسید/ مقتدایی خبر داد: اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان برای کنترل گردوغبار در سال ۹۵

عصر جنوب – asrejonoob.ir: چهار پروژه تجاری و گردشگری خرمشهر امروز (۲۴ اسفندماه) با حضور استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل بازاربزرگ امام (رضا)، پروژه مجتمع نمایشگاهی خرمشهر( اکسپو)، پارک بانو و مجموعه گردشگری آبی دریادلان است که به صورت همزمان توسط استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسیدند.

پروژه بازار بزرگ امام رضا(ع ) با مشارکت شهرداری خرمشهر و بخش خصوصی احداث شده است. این مجتمع بزرگ تجاری و اداری دارای بیش از ۵۴۰۲ مترمربع مساحت است که سطح اعیان آن به بیش از ۷۴۶۷ مترمربع بالغ می‌شود. طبقه همکف این بازار دارای ۲۵۱ واحد تجاری است و تعداد واحدهای اداری و پزشکی آن در طبقات فوقانی ۸۰ واحد است.

این پروژه به صورت نمادین و همزمان با سه پروژه دیگر با حضور استاندار خوزستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مجمتع جامع نمایشگاهی خرمشهر (اکسپو) نیز در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال درمحل بلوار پرستار حد فاصل میدان معلم به پل ازادی (پل قدیم) بنا شده است. این نمایشگاه دارای چادرهای نمایشگاهی، سن نمایشگاهی روباز، کمپ نوروزی، متل، واحدهای تجاری، سرویس بهداشتی، حمام، پارکینگ، پرده نمایش و سایر خدمات است.

این پارک نیز دارای ۱۷ هزارمترمربع مساحت است که با صرف ۵ میلیارد ریال در تقاطع بلوار شهدای سازمان آب با بلوار ساحلی امام خمینی(ره) خرمشهر به بهره‌برداری رسیده است. این پارک دارای یک ورودی و واحدهای تجاری و خوداشتغالی بانوان، پیست دوچرخه‌سواری، ساختمان اداری، سرویس‌های بهداشتی، پیست پیاده‌روی، کافه تریا و سایر امکانات است.

مجموعه گردشگری آبی دریادلان نیز در قالب یک مجموعه گردشگری آبی بر روی پل عابرپیاده به طول ۱۵۰ متر با صرف ۱۶۰ میلیارد ریال بناشده است که علاوه بر فضای مناسب پیاده‌روی، دارای پل عبور دوچرخه، مجموعه تجاری به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، فضاهای تفریحی و توریستی و گردشگری و اسکله‌های آبی دوطرف رودخانه است.

عبدالحسن مقتدایی در آیین افتتاح پروژه‌های گردشگری در خرمشهر گفت: امروز با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی پروژه‌هایی چون مجتمع تجاری، اداری و پزشکی را افتتاح کردیم.
استاندار خوزستان افزود: از آنجایی که افتتاح این پروژه‌ها با مشارکت بخش‌های خصوصی بود، بسیار مهم برشمرده می‌شود که سبب موفقیت روز افزون در بحث اقتصاد استان می‌شود.
وی این پروژه‌ها را دسترسی آسان مردم به خدمات پزشکی و تفریحی خواند و گفت: ما با افتتاح این پروژه‌ها به دنبال وارد کردن سرمایه گذاران ملی و بین المللی در استان خوزستان هستیم و امیدواریم این پروژه‌ها توقف نکند، و روز به روز توسعه یابد.
مقتدایی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار درآمدهای استان به۴۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و ۳۷۵ میلیارد تومان مازاد بر آن است که به دنبال برگرداندن بخش زیادی از این مازاد هستیم.
وی در خصوص رودخانه کارون خرمشهر تصریح کرد: یکی از موفقیت و پیشرفت‌های استان، لایروبی رودخانه کارون بود که تا دهانه بهمن شیر با اعتبار ۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.
استاندار خوزستان در خصوص پدیده گرد و غبار که سال هاست دامن گیر مردم خوزستان شده تصریح کرد: خوشبختانه پدیده گرد و غبار نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است. دولت هم برای کنترل این پدیده اعتباری به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان را در سال ۹۵ در نظر گرفته است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.