۳۰۰۰ تن میوه شب عید خوزستان تامین شد/ ۵۰۰ واحد نانوایی کشیک

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان با بیان اینکه توزیع میوه نوروزی از ۲۲ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ماه انجام می‌شود، گفت: ۳۰۰۰ تن میوه با کیفیت شامل پرتقال و سیب خریداری و تامین شده است که در سردخانه‌های استان نگهداری و در این ایام بین مردم توزیع می‌شود.

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایسنا؛ مهرداد نیکو گفت: قیمت این دو میوه بر اساس اعلام کمیسیون تنظیم بازار کشور ۵ تا ۱۰ درصد پایین تر از قیمت خرده فروشی‌ها تعیین شده است.

وی با بیان اینکه میوه شب عید شامل ۲۵۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب است، افزود: سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری توزیع میوه ه صورت مستقیم بر غرفه‌ها و مراکز توزیع، نظارت خواهد کرد تا میوه با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد.

نیکو، تعداد غرفه‌های توزیع میوه شب عید را ۱۰۰ غرفه برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته گزارشاتی مبنی بر نارضایتی مردم از کیفیت میوه‌های عید دریافت کردیم و بنابراین امسال سعی شد تا تمام تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شود.

وی عنوان کرد: جلسه تنظیم بازار به منظور ایجاد آرامش در بازار اقلام اساسی و موردنیاز مردم و تعادل بین عرضه و تقاضا در آستانه شب عید برگزار می‌شود و با توجه به اینکه همواره در پایان هر سال تقاضا از عرضه بیشتر و به تبع آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد، این موضوع در استان‌هایی مانند خوزستان که از مراکز مهم گردشگری در ایام نوروز به شمار می‌رود، مشهودتر و ملموس‌تر است.

نیکو بیان کرد: در این راستا امروز جلسه نتظیم بازار با حضور مسئولان مربوطه در استانداری خوزستان برگزار شد و اولین موضوعی که مورد بررسی اعضا جلسه قرار گرفت، نمایشگاه بهاره بود که روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برای عرضه مستقیم اقلام موردنیاز مردم افتتاح شد و تمام محصولات در این نمایشگاه حدود ۵ تا ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان گفت: همچنین در جلسه امروز مقرر شد ۱۰۰ واحد نانوایی در سطح شهر اهواز و ۵۰۰ واحد نانوایی در سطح استان در طرح کشیک نوروزی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۹ واحد کشتارگاه مرغ وجود دارد، بیان کرد: به منظور جلوگیری از کمبود مرغ کشتار روز در استان که در سال‌های گذشته اتفاق می‌افتاد، مقرر شد تا با مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت در ایام نوروز امسال کشتارگاه‌های استان به صورت متناوب کشیک باشند تا مشکلی از نظر تامین مرغ در این ایام برای مردم استان به وجود نیاید.

نیکو، با بیان اینکه تلاش شده است تا مشکلی از نظر تامین مرغ منجمد در ایام نوروز ایجاد نشود، گفت: قیمت مرغ منجمد و گوشت قرمز متناسب با قیمت میانگین کشوری خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.