مزد دریافتی کارگران متأهل از مرز یک میلیون تومان گذشت + جدول

عصر جنوب – asrejonoob.ir: شورای عالی کار بامداد چهارشنبه با افزایش ۱۴ درصدی حداقل حقوق ۱۳ میلیون کارگر ایرانی برای سال ۹۵ موافقت کرد.
بامداد چهارشنبه نشست شورای عالی کار با توافق بر سر افزایش ۱۴درصدی حقوق کارگران در سال ۹۵ ، به پایان رسید.

با این حساب حداقل حقوق کارگران که در سال ۹۴ ، مبلغ ۷۱۲۴۲۵تومان بود با افزایش ۱۴درصدی ، به ۸۱۲۱۶۵ تومان در سال ۹۵ افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش در این نشست که ریاست آن را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برعهده داشت، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، معاونان وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی حضور داشتند. علاوه بر این نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هم به عنوان دو ضلع دیگر شورای عالی کار در این نشست به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

این نشست از ساعت ۱۸ بعدازظهر روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد و تشکل‌ها پس از شام کاری بحث و تبادل‌نظر درباره تعیین مزد را ادامه دادند.

به گزارش فارس، دولت و کارفرمایان در اواسط چانه‌زنی خود پیشنهاد افزایش ۱۲ درصدی را مطرح کردند اما نمایندگان کارگری روی رقم ۱۵ درصد برای افزایش حداقل مزد سال  ۹۵ تأکید داشتند.

براساس این گزارش همچنین در این نشست، حق مسکن بدون تغییر همان ۲۰ هزار تومان، بن کارگری ۱۱۰ هزار تومان بدون تغییر و پایه سنوات نیز همان ماهانه رقم ۳۰ هزار تومان باقی ماند که روزانه هزار تومان محاسبه خواهد شد.

حداقل دستمزد در سال ۱۳۹۵روزانه ۲۷۰۷۲۲ ریال تعیین شد.

*جدول تغییرات مزد سال ۹۵ کارگران

بسته کامل دستمزد سال ۱۳۹۵ کارگران کشور
عنوان رقم به تومان
حداقل مزد ۸۱۲٫۱۶۵
بن نقدی(خواروبار) ۱۱۰٫۰۰۰
حق مسکن ۲۰٫۰۰۰
حق پایه سنوات روزانه ۱٫۰۰۰
حق اولاد/یک فرزند ۸۱٫۲۱۶
جمع دریافتی افراد متاهل تک فرزند ۱٫۰۵۳٫۳۸۰
جمع دریافتی افراد مجرد ۹۷۲٫۱۶۵
حداقل مزد روزانه ۲۷٫۰۷۲
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.