هشدارهای پلیس خوزستان در رابطه با پیشگیری از وقوع سرقت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از وقوع سرقت ها به نکات و هشدارهای پلیسی توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، سرهنگ سید رحمان موسوی در خصوص پیشگیری از کیف قاپی توصیه کرد: شهروندان از حمل و جابجایی پول نقد به میزان زیاد خودداری کند. معمولاً افراد کیف قاپ با موتورسیکلت و یا به صورت پیاده در اطراف بانکها، بنگاهها و مناطق شلوغ و پر تردد، دفترخانه ها، بازار و مراکز خرید به دنبال فرصت مناسب هستند بنابراین مراقب اطراف خود خصوصا موتورسواران باشید.

وی افزود: همچنین هنگام اخذ وجه نقد از بانک، از قرار دادن پول در کیسه نایلون خودداری کرده و از به نمایش گذاشتن طلاجات، وجه نقد و اشیا قیمتی در داخل کیف دستی خودداری کنید.

موسوی با اشاره به راه های پیشگیری از سرقت گوشی تلفن همراه نیز اظهار کرد: اغلب افراد در هنگام معامله یا انجام امور اداری، گوشی همراه را در جلوی پیشخوان قرار می دهند که کاری اشتباه است و امکان وقوع سرقت را به سارقان می دهد. در زمان استفاده از گوشی تلفن همراه مواظب اطراف خود باشید تا گوشی توسط افراد موتورسوار مودر سرقت قرار نگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش بالای گوشی تلفن همراه و نیز حجم فیزیکی آن، در هنگام پیاده روی از قرار دادن گوشی در جیب پشت لباس و در هنگام ترک خودرو از قرار دادن گوشی تلفن همراه در روی داشبور خودرو یا در مکانی که در معرض دید سارقان باشد خودداری کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: تا حد امکان از خرید گوشی تلفن همراه فاقد کارتن و فاکتور فروش خصوصا از دلالان در بازار خودداری و از در اختیار قرار دادن گوشی تلفن همراه خود جهت برقراری تماس به افراد رهگذر و ناشناس جدا خودداری کنید.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.