نمی‌توانیم با انتقال آب موافقت و پدیده‌ای به نام آفریقای خوزستان ایجاد کنیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم با تاکید بر لزوم تامین آب استان، گفت: نمی‌توانیم با انتقال آب از سرشاخه‌ها موافقت کنیم، چه حاجت است که قسمتی از کشور را فلک‌زده و قسمتی را آباد کنیم. نمی‌توانیم پدیده‌ای به نام آفریقا را در خوزستان ایجاد کنیم.

قاسم ساعدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های مدنظر در مجلس دهم اظهار کرد: اولویت در حوزه انتخابیه، ایجاد همبستگی در بین مسئولان شهرستان، وحدت رویه و همدلی و هم‌زبانی جهت خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: اشتغال و تامین آب کشاورزان از اولویت‌های بسیار مهم است. ۸۰ درصد مردم دشت‌آزادگان و هویزه از کشاورزی امرار معاش می‌کنند به همین جهت توجه ویژه به تامین آب مدنظر خواهد بود.

منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه با بیان این‌که در استان نیاز به همدلی و وحدت وجود دارد، تصریح کرد: استان از اقوام مختلف تشکیل می‌شود و به همین جهت ما اقوام را یک فرصت تلقی می‌کنیم. همبستگی بین قومیت‌ها و مردم موجب می‌شود که بر مشکلات استان غلبه کنیم.

ساعدی گفت: همدلی، همزبانی و صمیمت بین نمایندگان استان موجب دنبال کردن اهداف مشترک می‌شود و  اهداف مشترک در روند خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این‌که خوزستان قطب کشاورزی کشور است و باید آب در رودخانه‌های استان جاری باشد، عنوان کرد: تامین آب استان، چه کارون، کرخه و جراحی و … از اولویت نمایندگان استان خواهد بود. از استان به عنوان قطب کشاورزی کشور یاد می‌شود و زمین‌های حاصل و شرایط اقلیمی مناسب را دارا است و به همین دلیل وظیفه است که تامین آب کشاورزی و جاری شدن آب در رودخانه‌های استان در اولویت کاری نمایندگان در مجلس دهم خواهد بود.

منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به لزوم بومی‌سازی اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: باید به اشتغال در استان و به ویژه در پروژه‌های نفتی، پتروشیمی و صنایع جانبی و … با دید بومی نگاه کرد. معضل بیکاری جوانان تحصیل در استان سال به سال در حال افزایش است ذهن مردم خوزستان و به ویژه مردم دشت‌آزادگان و هویزه درگیر مساله اشتغال شده است.

ساعدی با اشاره به این‌که بیکاری مردم استان را به یاس و ناامیدی کشیده است، گفت: مطالبات مردم در شهرستان دشت‌آزادگان و هویزه و اکثر شهرستان‌های استان در خصوص رفع بیکاری و اشتغال است و این پدیده شوم مردم را به سوی ناامیدی کشانده و معضل اجتماعی است که مردم را از خود بیزار کرده است.

وی با اشاره به پروژه‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های استان گفت: باید نمایندگان استان نشست‌های کارشناسی و کمیته‌های مشاورتی و علمی ایجاد کنند و به طرح‌های انتقال آب با دید علمی نگاه کنند؛ آب کشاورزی حتما باید تامین شود زیرا دولت از دو حالت خارج نمی‌شود یا باید آب کشاورزان را تامین کند تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند و یا معیشت مردم را تامین کند.

منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم ادامه داد: خانواده‌های بسیاری در استان زندگی خود را از بخش کشاورزی تامین می‌کنند و بنابراین نمی‌توانیم با انتقال آب از سرشاخه‌ها موافقت کنیم و مردمی فلک‌زده بمانند و مردمی دیگر آباد شوند؛ تمام ایران سرای ماست چه حاجت است که یک قسمت را فلک‌زده و قسمت دیگری را آباد کنیم و در نهایت پدیده‌ای به نام آفریقا در خوزستان ایجاد شود.

ساعدی با تاکید بر این‌که زندگی مردم به آب وابسته است، اظهار کرد: با انتقال آب معیشت مردم فلج شده و از بین می‌رود؛ دوستان ما در دولت و مسئولان نظام حتما دلسوز مردم هستند و با طرح‌های علمی و منطقی می‌توانند مشکل آب خوزستان را تا حد قابل قبولی حل کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.