استاندار: خدمات شهری رضایت بخش و در شان مردم خوزستان نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عبدالحسن مقتدایی یکشنبه در نشست ستاد سفرهای نوروزی در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: گدایان در بسیاری از نقاط شهر با روش های مختلفی اقدام به گدایی می کنند که به یک حرفه تبدیل شده است.
وی افزود: تکدی گری علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر، مشکلات امنیتی نیز ایجاد می کنند.
مقتدایی همچنین از قلیان به عنوان یک فاجعه بزرگ یاد کرد و ادامه داد: این موضوع به شکل یک ناهنجاری اجتماعی دختران، پسران و جوانان را درگیر کرده که در شان فرهنگ ما نیست.
استاندار خوزستان تصریح کرد: این معضل اجتماعی قبلا فقط در پارک ها مشاهده می شد اما در زمان حاضر در همه جا به راحتی نمود یافته است.
مقتدایی ابراز امیدواری کرد این مشکلات با ورود به سال جدید و حضور میمهانان نوروزی باید کم رنگ و برطرف شود و انقلاب زیبایی را در شهر داشته باشیم به گونه ای که استان الگویی برای دیگر شهرها باشد.
استاندار خوزستان گفت: برخی شهرها و محله ها همیشه آمادگی کامل برای پذیرایی از میهمان را دارند اما برخی شهرها با وجود تجربه های بسیار تنها در فصلی خاص کارهای عمرانی و زیباسازی شهر را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: بنابراین باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم و هر فرد مسئول در امنیت، کار عمرانی، بهداشتی و خدماتی، اولویت آن با شهروندانی باشد که در جغرافیا و حیطه مسئولیت وی قرار دارند.
مقتدایی تصریح کرد: باید به میمهانان دائمی توجه داشته باشیم ما میزبان مردم هستیم و میهمان باید به عنوان فرصت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و انتقال موارد مثبت به شهر خود باشد.
استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان به دلایل مختلفی از جمله حاشیه نشینی و یا جنگ، عمران و خدمات شهری آزاردهنده ای دارد و عوامل متعددی برای تعارضات رفتارهای اجتماعی و ناهنجاری اجتماعی ایجاد می کند که برای میهمانان نوروزی هم مشکل ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه عمران و خدمات شهری رضایت بخش و در شان و منزلت مردم استان نیست خاطرنشان کرد: باید به دنبال تغییر خاص در حوزه خدمات شهری باشیم و اگر به عمران و خدمات شهری بپردازید باعث آرامش مردم می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.