معاون استاندار: مردم کم کاری مسئولان در مسائل زیست محیطی و آب را نمی بخشند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: مردم خوزستان مسئولان استانی را به دلیل کم کاری درباره مسایل زیستی مسائل زیست محیطی و آب نمی بخشند.

احمد سیاحی شنبه در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری در محل شهرک نفت اهواز بیان کرد: اگر حق محیط زیست پرداخت نشود ضرر آن را خواهیم دید.
وی عنوان کرد: یکی از وظایف جدی دولت ها به ویژه نظام جمهوری اسلامی رضایتمندی مردم است.
معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: تاسیس برخی از مراکز صنعتی و اقتصادی در خوزستان بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی انجام می شود.
سیاحی گفت: منابع طبیعی ثروتی است که باید به نسل های آینده منتقل شود و چون از این عرصه به خوبی حراست نشده دچار مشکلات زیادی شده ایم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید در خوزستان نهادینه شود افزود: متاسفانه امروزه پروانه احداث ساختمان با تراکم ۱۰۰ درصد صادر می شود و جایی برای فضای سبز در محل زندگی در نظر گرفته نمی شود.
وی اضافه کرد: در گذشته ۵۵۰ نوع درخت در خوزستان کاشته می شد که تمامی این گونه ها از بین رفته اند و هم اکنون به مرحله ای در خوزستان رسیده ایم که با وزش یک باد گرد و غبار شدیدی ایجاد می شود.
در این آیین از تعدادی فعالان منابع طبیعی خوزستان تجلیل شد و به طور نمادین تعدادی نهال توسط مسئولان استانی در منطقه شهرک نفت اهواز کاشته شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.