تعداد انصرافی ها تا روز پنجشنبه ۶ اسفند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: آخرین آمار نامزدها دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه خوزستان ۲۷۴ تن است.

پیمان جهانگیری گفت: تا ساعت ۱۲ امروز (۶ اسفند)، ۱۱۶ کاندیدا در استان انصراف خود را اعلام کردند که از این تعداد ۹۳ تن پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص تایید صلاحیت‌ها بود.

وی افزود: پس از اعلام انصرافی‌ها، آمار تمام کاندیداها در خوزستان به ۲۷۴ نفر رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان در خصوص تعداد کاندیداهای اهواز تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اهواز نیز آمار کاندیداهای انصرافی به ۲۵ رسید و بنابراین تا این لحظه ۸۳ نامزد برای ۳ کرسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

جهانگیری عنوان کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده از وزارت کشور، تعداد رای اولی‌های خوزستان ۲۱۶ هزار و ۷۵۲ نفر است که ۱۰۷ هزار و ۸۷۲ پسر و باقی دختر هستند: واجدین شرایط شرکت در انتخابات در استان نیز ۳ میلیون و ۴۴۷ هزار نفر است.

وی با بیان این‌که ممکن است به تعداد انصرافی‌ها افزوده شود، عنوان کرد: احتمال این وجود دارد که تا پایان امروز تعدادی از کاندیداها انصراف خود را اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر تایید صلاحیت‌ها، گفت: این شایعات صحت ندارد و تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و وزارت کشور از طریق سامانه سریعا به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند؛ این‌که گفته می‌شود صلاحیت فردی با نامه به فرمانداری ابلاغ شده صحت ندارد و در ۲۴ ساعت اخیر هیچ تایید صلاحیت جدیدی اعلام نشده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.