دبیر ستاد انتخابات، آخرین تغییرات انتخابات مجلس در خوزستان را تشریح کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر ستاد انتخابات خوزستان، آخرین تغییرات در لیست داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان را تشریح کرد.

پیمان جهانگیری اظهار کرد: در حال حاضر آمار نهایی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان به ۲۹۶ نفر رسیده است.

وی گفت: تا ششمین روز از آغاز تبلیغات کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمار انصرافی‌ها ۷۱ نفر بوده است.

سرپرست اداره‌کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان عنوان کرد: طبق آمار اداره‌کل ثبت‌احوال، جمعیت استان خوزستان چهار میلیون و ۸۹۷ هزار و ۶۴ نفر است که از این تعداد، سه میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۵۸ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

جهانگیری ادامه داد: ۱۴ حوزه اصلی انتخابات در استان خوزستان وجود دارد. همچنین خوزستان دارای ۲۷ شهرستان و ۴۰ بخش است و در این دوره از انتخابات، ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی تعیین شده است.

وی افزود: همچنین در این انتخابات دو هزار و ۹۹۶ شعبه انتخابات در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۸۷۵ شعبه سیار هستند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: تعداد صندوق‌های رای‌گیری در استان در انتخابات پیش رو، ۵ هزار و ۹۹۲ صندوق است.

نگرانی در زمینه تامین امنیت انتخابات وجود ندارد

قدرت‌اله دهقان  رییس ستاد امنیت انتخابات استان خوزستان نیز در خصوص تامین امنیت انتخابات اظهار کرد: از چند ماه قبل از فرا رسیدن هفتم اسفند ماه و روز انتخابات، در جلسات شورای تامین مشترکی که در کلیه مناطق استان خوزستان برگزار شد. با تمامی فرمانداران خوزستان به ویژه فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه و فرمانداران حوزه‌های فرعی و بخشداران استان در خصوص تامین امنیت در روزهای قبل انتخابات، روز انتخابات و روز پس از انتخابات هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: نگرانی در زمینه تامین امنیت انتخابات وجود ندارد و نیروهای عمل‌کننده با کمال قدرت، پیشتیبانی انتخابات را انجام می‌دهند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان اظهار کرد: هیچ‌گونه نگرانی در زمینه انتخابات در خوزستان وجود ندارد زیرا مردم در صحنه حضور دارند و همه نیروها نیز در خدمت مردم پای کار آماده‌اند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.