توصیه های ضروری برای روزهای خاکی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاونت بهداشت دانشگاه در اطلاعیه ای توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از آسیب های جسمی ناشی از آلودگی هوا و افزایش میزان غلظت ریزگردها را اعلام نمود
در پی بروز آلودگی هوا و افزایش میزان غلظت ریزگردها و گردوغبار، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه ای نکات ضروری و توصیه های لازم بهداشتی به منظور کاهش آسیب های جسمی که توسط این ریزگردها ایجاد می شوند را به شرح زیر برای اطلاع مردم شریف اعلام نمود:

توصیه های ضروری:

شهروندان عزیز، به علت بروز آلودگی هوا و میزان بالای غلظت آلاینده ها و ریزگردها، خواهشمندیم از تردد غیرضرور در محیط بیرون از منزل جدا” خودداری فرمایید.

بیماران قلبی و ریوی، ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند.

افرداد عادی در صورت کار ضروروی داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتما از ماسک استاندارد (ماسک Pهای دسته، مخصوص گردوغبار) استفاده نمایند.

بهترین نوع ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گردوغبار وریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن، ماسک Pهای دسته(ماسک مخصوص گردوغبار) است که در داروخانه های سطح شهر موجود می باشد.

انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای آزاد و بیرون از منزل در شرایط آلودگی هوا کاملا خطرناک و ممنوع می باشد.

در چنین شرایطی، سعی کنید مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهید.

با توجه به کاهش میدان دید در شرایط گرد و غبار، اگر بنا بر ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت کامل قوانین، با دقت و سرعت مطمئنه رانندگی کنید.

در هنگام رانندگی، ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره های خودرو،  تهویه مطبوع خودروی خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.

اگر گرد و غبار شدید شده است و دید مناسب ندارید، خودروی خود را در مکان مناسب تا ایجاد شرایط بهتر، متوقف نمائید.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.