تخلفات انتخاباتی کاندیداها و هوادارانشان تشریح شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: خرید و فروش رای، تهدید یا تطمیع در رای انتخابات، رای دادن با شناسنامه دیگری، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن اسم نامزد خاصی در برگه انتخابات توسط افرادی در شعبه‌های انتخابات از موارد تخلف در انتخابات است که باید توسط نامزدها رعایت شود.

عباس حسینی‌پویا در نشست هم اندیشی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و دست‌اندرکاران انتخابات که امروز، ۲۸ بهمن در سالن طلاییه در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی یکی از مردمی‌ترین نظام‌های جهان است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی یکی از دموکراسی‌ترین نظام در جهان است که در تمام ارکان آن انتخابات وجود دارد که پیش از انقلاب چنین چیزی وجود نداشت.

وی افزود: نظام ما متکی به مردم است و در همین جهت کشور ما امن و از ثبات خوبی در منطقه برخوردار است و این به دلیل پشتوانه مردمی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است.

دادستان اهواز با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات پرشور تصریح کرد: همه باید برای انتخابات پرشور تلاش کنند و این یک فرصت است؛ این فرصت نباید به تهدید تبدیل و دغدغه‌ای در این خصوص ایجاد شود. نامزدهای انتخابات باید در این خصوص تلاش کنند و قوانین رعایت شود.

حسینی‌پویا با بیان این‌که نامزدهای انتخابات باید آگاه به قانون و به آن عمل کنند، گفت: نامزدهای انتخابات باید به قانون تبلیغات توجه و آن را رعایت کنند؛ همچنین باید به هواداران خود قانون را توضیح دهند و آن‌ها را توجیح کنند. یکی از موارد قانون این است که هیچ‌کس در زمان قانونی تبلیغات حق ندارد تبلیغاتی نامزد دیگری را پاره یا معدود کند؛ چسباندن عکس نامزدی بر عکس نامزدی دیگری از موارد معدود به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: همچنین طبق قانون تشکیل ستاد بدون اعلام نشانی آن به فرمانداری ممنوع است؛ از سوی دیگر مطبوعات و نشریات حق ندارند آگاهی و یا مطالبی علیه نامزدها درج کنند یا مطالبی خلاف واقع بنویسند. هواداران نامزدها باید تنها شایستگی نامزد مورد نظر خود را مطرح کنند و حتک حرمت و حیثیت ممنوع است.

حسینی پویا خاطرنشان کرد: اکنون نامزدهای انتخابات از فیلترهای نظام گذشته‌اند و مورد قبول نظام هستند. باید در تبلیغات شمارش آرا و اعلام نتایج به طوری رفتار کنند که به آبروی نظام لطمه وارد نشود؛ حفظ آبروی نظام از همه چیز واجب‌تر است.

وی با بیان این‌که اگر تخلفی مشاهده شد برخورد می‌شود، گفت: امیدواریم با رعایت قانون انتخابات پرشوری برگزار کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.