مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: راه اندازی پژوهشسراهای دانش آموزی اولویت آموزش و پرورش است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: راه اندازی و تاسیس پژوهشسراهای دانش آموزی در شهرستان های مختلف استان از اولویت های این اداره کل است.
محمد تقی زاده در حاشیه مراسم افتتاح پژوهشسرای امام صادق (ع) شهر ملاثانی که با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال تاسیس شده است افزود: هر اقدامی در آموزش و پرورش باید برای بالا بردن سطح کیفی آموزش صورت گیرد و همه فعالیت ها و تلاش های آموزشی باید بر مبنای تحقیق و پژوهش باشد.
وی با تاکید بر آشنا کردن کودکان با مقوله پژوهش در سنین پایین افزود: پژوهش را باید از دوره ابتدایی آغاز کرد زیرا آشنایی دانش آموزان با شاخص های پژوهشی می تواند زمینه ساز بنیه علمی قوی و موجب تثبیت فعالیتهای یادگیری آنها شود.
وی گفت: بر اساس شاخص های پژوهشی می توان آسیب ها ، مشکلات و چالش های فعالیت های آموزشی را به خوبی شناسایی کرد و در جهت رفع مشکلات گام های اساسی برداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان پس از افتتاح پژوهشسرای ملاثانی در جشنواره تجلیل از ۲۰۰ نفر آموزگار تلاشگر و فعالان حوزه پرورشی شهرستان باوی حضور پیدا کرد و در جمع معلمان گفت : آموزش و پرورش امکانات و تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی فعال و تلاشگر دارد و تنها با مدیریت این امکانات است که می توان رتبه آموزشی را ارتقا داد.
تقی زاده گفت: مدیریت بدون برنامه ریزی علمی امکان پذیر نیست بنابراین اداره کل با تصویب برنامه توسعه آموزش و پرورش در ۲۶ شاخص در سالهای اخیر و تنظیم فعالیت ها بر اساس این شاخص ها توانسته است فعالیت های آموزشی را در سطح شهرستان ها و مدارس رصد کند و رتبه ۲۷ کنکور در استان را به رتبه ۲۱ ارتقا دهد.
تقی زاده با شرح شاخص های برنامه توسعه آموزشی توضیح داد: یکی از مهمترین شاخص ها ، انسداد مبادی بی سوادی دراستان خوزستان است و اولویت دادن به ریشه کن کردن بی سوادی باعث شده است که استان خوزستان رتبه اول را در جذب سوادآموزان کسب کند.
وی گفت: یکی دیگر از شاخص های مهم این برنامه ، توسعه دادن دوره پیش دبستانی در همه استان است زیرا سن تعلیم و تربیت پایین آمده است و با تقویت پیش دبستانی ها می توان سطح کیفی آموزش در مقاطع بالاتر را ارتقا داد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی نیز در این نشست در مورد ملاک های انتخاب آموزگاران تلاشگر از هر پایه تحصیلی ابتدایی گفت : این تلاشگران هر ساله بر اساس معیارهایی که وزارت متبوع در دستورالعمل ذکر کرده انتخاب می شوند.
مجید موحدیان با تاکید بر حضور فعال معلمان تلاشگر در اجرای طرح خیرین آموزشی و جذب نوآموزان پیش دبستانی افزود: آیتم هایی چون بیتوته کامل در محل خدمت ، تدریس در روستاهای درجه سه ، تدریس در کلاس های چند پایه ، آموزش دادن به دانش آموزان بازمانده از تحصیل ، و نگهداشت و آموزش نوآموزان پیش دبستانی از دیگر معیارهای انتخاب معلمان تلاشگر بوده است.
وی همچنین با اشاره به تجلیل از فرهنگیان فعال حوزه پرورشی به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس امور تربیتی توضیح داد: تعداد ۱۶۰ نفر معاون پرورشی ، مربی تربیتی ، مربی بهداشت و مشاور مدرسه نیز به دلیل انجام برنامه های پرورشی و فعالیتهای فوق برنامه در مدارس مورد قدردانی قرار می گیرند.امسال ، سالروز تاسیس امور تربیتی مصادف با ایام فاطمیه است و بنا شد که مراسم گرامیداشت این روز را همزمان با تجلیل از معلمان تلاشگر مقطع ابتدایی برگزار شود.
جشنواره تجلیل از معلمان تلاشگر مقطع ابتدایی و فرهنگیان فعال حوزه پرورشی شهرستان باوی در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.