مدیرکل هواشناسی خوزستان هشدار داد: افزایش آلاینده های هوا در خوزستان در روزهای آینده

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش آلاینده های هوا در استان در پی پایداری جو و وضعیت وارونگی دما خبر داد.

کوروش بهادری با اشاره به افزایش میزان آلاینده ها در چند روز آینده اظهار کرد: اکنون جوی پایدار بر آسمان استان حاکم است؛ در وضعیت پایداری جو و با ایجاد حالت وارونگی دما یا اینورژن، آلاینده ها به شهر باز می گردند و نمی توانند از جو پایداری که بر آسمان حاکم است عبور کنند و بدین ترتیب میزان آلاینده ها افزایش می یابد.

وی افزود: طی چند روز آینده به دلیل تداوم پایداری جو، میزان آلاینده در استان خوزستان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: از فردا(دوشنبه) نیز روند افزایش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد را در بیشتر نقاط استان خواهیم داشت ولی از اواخر هفته آینده با ورود امواج ناپایدار شاهد بارندگی خوبی خواهیم بود.

بهادری با اشاره به افزایش میزان آلاینده ها در استان توصیه کرد: تدابیر باید توسط مسوولان اتخاذ شود و در شرایط آلودگی هوا با کنترل دودکش کارخانه ها و کاهش و یا تعطیل شدن فعالیت های اقتصادی که آلاینده تولید می کنند، همچنین جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و همچنین جلوگیری از سوزاندن زباله ها، میزان آلاینده ها کنترل شود.

وی ادامه داد: شهروندان نیز در روزهایی که با افزایش آلاینده های هوا رو به رو هستیم، نکاتی بهداشتی را رعایت کرده و از جا به جایی های غیرضروری و همچنین تردد با خودروهای کم سرنشین در شهر خودداری کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.