هیات تجاری ۲۵ نفره از عمان برای توسعه صادرات به خوزستان می آیند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: هیات تجاری ۲۵ نفره در سفری دو روزه ، برای سرمایه گذاری و گسترش مراودات تجاری با بازرگانان خوزستانی، یکشنبه به خوزستان سفر می کند.

شهلا عموری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این هیات به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، در سفر به خوزستان با بازرگانان و صنعتگران این استان نشست مشترک خواهد داشت.
وی افزود: همچنین نشست مشترکی با استاندار خوزستان و مسئولان دولتی برگزار می شودد و فرصت های سرمایه گذاری خوزستان برای آنها تشریح می شود.
عموری گفت: اعضای این هیات از بندر خرمشهر، آبادان، منطقه آزاد اروند و فرصت های سرمایه گذاری این مناطق دیدن خواهند کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یادآور شد: خوزستان در صادرات دام زنده، سیمان، محصولات کشاورزی و مواد غذایی به کشور عمان ظرفیت خوبی دارد.
وی ادامه داد: صادرات از خوزستان به کشور عمان چندان رضایت بخش نیست اما با توجه به برنامه ریزی دولت در برگزاری میز تخصصی کشور عمان و اعزام هیاتی از بازرگانان خوزستانی به این کشور، میزان صادرات به این کشور توسعه خواهد یافت.
عموری با بیان اینکه همزبانی و داشتن فرهنگ نزدیک با این کشور ظرفیتی برای توسعه صادرات به این کشور است، گفت: داشتن روابط سیاسی نزدیک با این کشور و بکر بودن عمان برای صادرات در حوزه های مختلف زمینه های توسعه صادرات به این کشور را افزایش می دهد.
وی افزود: کشور عمان همچنین دروازه ورود به کشورهای آفریقایی است و با داشتن روابط تجاری خوب با این کشور می توان روابط تجاری با کشورهای آفریقایی را نیز توسعه داد.
پارسال ۱۹۴ میلیون دلار صادرات از کشور ما به کشور عمان انجام شد و میزان صادرات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش دارد.
عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که روابط سیاسی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد که منبع اصلی درآمد این کشور نفت و ماهیگیری و کشاورزی از منابع دیگر درآمدی این کشور است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.