از مجموع ۶۰۲ نامزد انتخاباتی خوزستان، صلاحیت ۳۶۱ داوطلب تایید و ۲۳۹ نفر رد صلاحیت شدند + لیست به تفکیک حوزه انتخابیه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس ستاد انتخابات خوزستان از تایید ۳۶۱ نفرورد شدن صلاحیت ۲۳۹ نفر از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان توسط شورای نگهبان خبر داد.

فرج الله خبیراظهار کرد: از مجموع۶۰۲ نامزد انتخاباتی در این استان ۲۳۹ نفر نیز رد صلاحیت شده و ۲ نفر تا پیش از بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان هم انصراف دادند.
وی گفت: ۶۲۴ نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کردند که ۲۲ نفر نیز پیشتر انصراف داده بودند.
وی افزود: در مجموع صلاحیت ۵۶۳ نفر از داوطلبان در هیات های اجرایی تایید و صلاحیت ۴۲ نفر نیز رد شد.
خبیر اضافه کرد: پیشتر در هیات نظارت بر انتخابات استان نیز صلاحیت ۲۲۳ نفر تایید و صلاحیت ۳۷۹ نیز رد شده بود.
وی توضیح داد: در حوزه انتخابیه اندیمشک از مجموع ۳۵ داوطلب ثبت نام شده ۱۶ نفر در شورای نگهبان تایید و ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: در این حوزه شش نفر انصراف دادند که صلاحیت ۲۴ نفر در هیات اجرایی تایید و شش نفر رد شد و هیات نظارت نیز در این حوزه شش نفر را تایید ، شش نفر را رد و ۱۷ نفر را عدم احراز صلاحیت کرد.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ۱۸۵ نفر نامزد شده بودند که ۵ نفر انصراف داده و در نهایت در شورای نگهبان ۱۰۰ نفر تایید و ۸۰ نفر رد صلاحیت شدند.
خبیر ادامه داد: در این حوزه انتخابیه ۱۷۱ نفر در هیات های اجرایی تایید و ۱۱ نفر رد شدند و در هیات نظارت ۶۹ نفر تایید چهار نفر عدم احراز و ۱۰۷ نفر رد صلاحیت شدند.
وی گفت: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک ۶۲ نفر نامزد شدند که دو نفر انصراف دادند و در مجموع شورای نگهبان ۳۷ نفر را تایید و ۲۳ نفر را رد صلاحیت کرد.
خبیر افزود: در این حوزه در هیات اجرایی تمامی۶۰ نفر تایید اما در هیات نظارت ۲۵ نفر تایید ، ۱۹ نفر رد و ۱۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه آبادان ۵۴ نفر نامزد شده که یک نفر انصراف داد که در نهایت در شورای نگهبان ۳۲ نفر تایید و ۲۰ نفر رد صلاحیت شدند.
این مقام مسئول افزود: در این حوزه ۵۱ نفر در هیات اجرایی تایید و دو نفر رد صلاحیت شدند و در هیات نظارت ۲۱ نفر تایید، ۱۷ نفر رد و ۱۵ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان ۳۳ نفر داوطلبشده که در پایان ۲۱ نفر در شورای نگهبان تایید و ۱۲ نفر رد صلاحیت شدند.
خبیر اضافه کرد: دراین حوزه ۳۲ نفر در هیات اجرایی تایید و یک نفر رد صلاحیت شده و در هیات نظارت ۱۲ نفر تایید، شش نفر رد و ۱۵ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
وی گفت: در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری نیز ۲۸ نفر نامزد شدند که در شورای نگهبان ۱۵ نفر تایید صلاحیت و ۱۳ نفر رد صلاحیت شدند.
خبیر افزود: در این حوزه همه ۲۸ نفر در هیات اجرایی تایید اما در هیات نظارت ۹ نفر تایید، ۱۳ نفر رد و شش نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه خرمشهر از ۲۱ نفر داوطلب، ۱۴ نفر تایید و هفت نفر توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در این حوزه در هیات اجرایی۲۱ نفر تایید، در هیات نظارت ۹ نفر تایید، پنج نفر رد و هفت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه دزفول از ۵۰ نفر نامزد دو نفر انصراف دادند و در شورای نگهبان ۳۰ نفر تایید و ۱۸ نفر رد صلاحیت شدند.
خبیر ادامه داد: در این حوزه هیات اجرایی ۴۵ نفر را تایید و سه نفر را رد صلاحیت کرد و در هیات نظارت ۲۰ نفر تایید، ۱۴ نفر رد و ۱۴ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
وی گفت: در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه ۲۲ نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان ۱۳ نفر تایید و ۹ نفر رد صلاحیت شدند.
خبیر اضافه کرد: در این حوزه در هیات اجرایی ۱۹ نفر تایید و سه نفر رد صلاحیت شدند همچنین در هیات نظارت پنج نفر تایید و ۹ نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر ۳۱ نفر داوطلب شده و دو نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان ۲۰ نفر تایید و ۹ نفر رد صلاحیت شدند.
خبیر افزود: در این حوزه در هیات اجرایی ۲۲ نفر تایید و هشت نفر رد صلاحیت شدند و در هیات نظارت ۱۱ نفر تایید و ۱۰ نفر رد و هشت نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
معاون استاندار خوزستان همچنین گفت: در حوزه انتخابیه شادگان ۱۰ نفر داوطلب شدند که در شورای نگهبان ۹ نفر تایید و یک نفر رد صلاحیت شد.
وی افزود: در این حوزه در هیات اجرایی همه ۱۰ نفر تایید و در هیات نظارت شش نفر تایید و دو نفر رد و دو نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
خبیر بیان کرد: در حوزه انتخابیه شوش با ۲۳ داوطلب سه نفر انصراف دادند که در شورای نگهبان ۱۰ نفر تایید و ۱۰ نفر رد شدند.
وی اضافه کرد: در این حوزه در هیات اجرایی ۱۹ نفر تایید و یک نفر رد شده و در هیات نظارت سه نفر تایید، پنج نفر رد و ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
خبیر اظهار کرد: در حوزه شوشتر و گتوند ۳۴ نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داده و در شورای نگهبان ۲۳ نفر تایید و ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند.
وی افزود: در این حوزه در هیات اجرایی ۲۴ نفر تایید و ۹ نفر رد صلاحیت شدند و در هیات نظارت ۱۵ نفر تایید ، ۹ نفر رد و ۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
خبیر گفت: در حوزه مسجدسلیمان، لالی و اندیکا ۳۶ نفر داوطلب شدند که یک نفر انصراف داد و شورای نگهبان ۲۱ نفر را تایید و ۱۴ نفر را رد کرد.
وی افزود: در این حوزه انتخابیه در هیات اجرایی همه ۳۶ نفر تایید شدند و در هیات نظارت ۱۲ نفر تایید و هشت نفر رد و ۱۶ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.
بر اساس این گزارش خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود.
کسانی که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده اند اما در این مرحله صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تایید نشده از امروز به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.