وضعیت بحرانی در مدارس عشایری خوزستان؛ ۱۲۰مدرسه فاقد برق/ نبود آب شرب

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: بیش از ۱۲۰ مورد از مدارس عشایری خوزستان برق ندارند.

حمید قنبری به مهر گفت: آموزش و پرورش عشایر خوزستان افتخار دارد که بیش از ۱۴ هزار دانش آموز را از ابتدایی تا دبیرستان و کاردانش در ۱۴ منطقه عشایری و ۵۸۹ واحد آموزشی تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: این اداره یک حوزه گسترده جغرافیایی صعب العبور (۳۲ هزار کیلومتری) از شمالی تا جنوبی ترین نقطه استان را پوشش می دهد. بیش از یک هزار و ۱۲۰ کلاس داریم و ۴۵ درصد دانش آموزان دختر و ۵۵ درصد نیز پسر هستند.

قنبری در ارتباط با مشکلات پیش روی آموزش و پرورش عشایر خوزستان نیز گفت: متأسفانه بیش از ۱۲۰ مورد از مدارس عشایری خوزستان برق ندارند. در بحث آب شرب نیز مشکلاتی جدی داریم و بسیاری از دانش آموزان عشایری آب را تا مدارس خود حمل می کنند، حتی برخی از مدارس لوله کشی هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه فضای اداری آموزش و پرورش استان هم اصلا مناسب یک اداره استانی نیست، ادامه داد: تلفن اداره نزدیک به یک هفته قطع بود در حالی که تنها راه ارتباطی با مناطق عشایری استان همین تلفن است. حتی برق اداره نیز مدتی قطع بود که با واسطه موفق به وصل کردن آن شدیم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان یادآور شد: اساسنامه مدارس عشایری برای اولین بار در دولت تدبیر و امید ابلاغ شد. این اساسنامه با طرح در شورای عالی آموزش و پرورش کشور و با امضای رئیس جمهور، تصویب و برای اجرا به مناطق ابلاغ شد.

قنبری با اشاره به اینکه این اساسنامه ۱۷ ماده دارد، اضافه کرد: نوع مدارس، تصویب ردیف اعتبارات آموزش و پرورش عشایر در مدیریت برنامه و بودجه، سه برابر شدن سرانه دانش آموزان عشایری نسبت به مدارس شهری و روستایی، پیش بینی عوامل انگیزشی برای کارکنان، ضوابط تأسیس مدارس و دسترسی آسان دانش آموزان به مدارس و همچنین تخصیص سهمیه ویژه دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان عشایری از جمله ماده های این اساسنامه هستند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.