احتمال وقوع طوفان گرد و غبار در بهار آینده

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: به دلیل خشکسالی‌های اخیر به خصوص خشک‌سالی سال ۷۶، وقوع طوفان‌های گرد و غبار از اردیبهشت سال آینده دور از انتظار نیست
رئیس سازمان هواشناسی استان خوزستان گفت: در سال آبی ۹۳ و ۹۴ بیش از ۷۰ پدیده آب و هوایی وجود داشت.

کوروش بهادری با بیان اینکه تا پایان هفته جوی آرام در سطح استان حاکم خواهد بود، اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع پدیده گرد و خاک و یا ریزگردها در سطح استان اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی ۹۳ و ۹۴ بیش از ۷۰ پدیده آب و هوایی وجود داشت که برخی از آنها از نوع گرد خاک و ریزگردها بودند، افزود: امسال به‌خاطر بارندگی‌های مطلوبی که درسطح استان صورت گرفت سبب شد که در سال آبی ۹۴ و ۹۵ پدیده‌های جوی به ۳۰ نوبت کاهش یابد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان عنوان کرد: البته باید در نظر داشت به دلیل خشکسالی‌های اخیر به خصوص خشک‌سالی سال ۷۶، وقوع طوفان‌های گرد و غبار از اردیبهشت سال آینده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر کانون‌های انتشار گرد و غبار در خارج از استان هستند، بیان کرد: جلوگیری از فعالیت‌هایی مانند چرای بی رویه دام یا چرا در مناطق مستعد که منجر به تخریب زمین و توسعه کانون‌های گرد و غبار می‌شود، می‌تواند در کاهش پدیده‌های گرد و خاک جلوگیری کند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.