بازنشستگان خوزستانی شارژ ۴۰ میلیون ریالی رفاه می گیرند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با اجرای طرح پایلوت کاراکارت در خوزستان، حساب بازنشستگان، مستمری بگیران و افرادی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، ۴۰ میلیون ریال شارژ می شود و این کارت نیز در تمامی فروشگاه های معتبر قابل استفاده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با اجرای طرح پایلوت کاراکارت(کارت رفاه اجتماعی ایرانیان) در خوزستان، حساب بازنشستگان، مستمری بگیران و افرادی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، ۴۰ میلیون ریال شارژ می شود و این کارت نیز در تمامی فروشگاه های معتبر قابل استفاده است.

طرح اعطای کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) در مرحله نخست از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در استان البرز و شهرستان های آبادان و خرمشهر به صورت پایلوت در حال اجراست.

در مرحله های بعدی سایر طبقات اجتماعی می توانند از کارت خرید اعتباری وزارت کار بهره مند شوند.

براساس گزارش سایت وزارت تعاون، این کارت ها بر اساس میزان دریافتی بازنشستگان شارژ شده و با نرخ ۱۲ درصد سالیانه محاسبه می شود.

هوشمند صفایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: یکی از برنامه هایی که در حوزه معاونت امور اجتماعی اجرا می شود طرح پایلوت کاراکارت است و هدف اجرای این طرح، کاهش آسیب های رکود اقتصادی به اقتصاد کشور و منطقه است.

وی با بیان مزایای طرح کارا کارت، افزود:این طرح، ابزار مالی برای همه اقشار جامعه است و در کشورهایی که در شرایط رکود اقتصادی هستند اجرا شده است به این صورت که با صدور کارت اعتباری از افزایش نقدینگی در دست مردم کاسته می شود ولی از سویی نیز، معاملات اقتصادی افزایش می یابد، به این معنا که با جلوگیری از افزایش نقدینگی، بازار رونق یافته و تورم نیز مهار می شود.

صفایی ادامه داد:این طرح در فاز نخست برای بازنشستگان تامین اجتماعی و حقوق بگیران از بانک رفاه به مبلغ ۴۰ میلیون ریال شارژ شده و در همه فروشگاه های معتبر کشور از جمله رفاه، تعاونی های بسیج و فروشگاه های تعاونی مرزنشینان قابل استفاده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.