مقتدایی خبر داد: پیمانکاران به خرید محصولات درون استانی ملزم می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت:برخی پیمانکاران برای خرید محصولات واحدهای تولیدی درون استانی ملزم می شوند.

عبدالحسن مقتدایی یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سرسرای اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: انجام این اقدام گامی در راستای سرمایه در گردش بدون سود است.
وی افزود: واحدهای تولیدی خدمات دهنده به نفت، فولاد و یا حفاری شناسایی و فعال تر شده و موانع تولیدی آنها برطرف شود.
مقتدایی ادامه داد: در چند سال گذشته شرایط اقتصادی تغییر خاصی نکرده است و روند درآمدی با فراز و فرودها به صورت عمده وابسته به نفت بوده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در زمان جنگ که نفت بشکه ای هشت دلار فروخته می شد توازن بین کم درآمدی از لحاظ فروش نفت و توقع های مردم برقرار بود.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر جمعیت افزایش یافته و سرمایه گذاری برای بخش تولید و خدمات به علت گردش نامناسب مالی متوقف مانده است.
مقتدایی اضافه کرد: ما در وضعیتی قرار داریم که باید با تعامل بین دستگاهها شرایط موجود را حفظ کنیم تا وضع از این بدتر نشده و بیکاری افزایش نیابد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید در زمان مناسب برخورد قاطعانه صورت گیرد تصریح کرد: در صورت وجود شرایطی که امکان اجرای یک دستور امکان ندارد با تعامل مشکلات را حل کنید.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بهسازی و انجام کار فوریتی است که وضعیت ما از حالت کنونی بدتر نشود.
مقتدایی اظهار کرد: مصوب کردن برخی از مصوبات با توجه به شرایط یک شهر یا استان به عنوان اولویت محسوب می شود و تمام دستگاههای خدمات دهنده باید به روز باشند.
استاندار خوزستان در خصوص مشکلات شرکت نورد لوله اهواز گفت: فرماندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات برق، آب و گاز به آنها فرصت شش ماهه بدهند و مطالبات آنها نیز در شورای راهبردی استان مطرح شده و بازدید از کارخانه انجام شود.
وی افزود: جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها به هر دلیلی تنها یک پانسمان است و درمان اصلی نیست اما در شرایط اداره کردن مملکت در شرایطی که از وضعیت خاصی گذر می کند باید برای حل مشکلات همت کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: در راستای رفع موانع و مشکلات تولید، نشست های کارگروه تسهیل و کمیته های کارشناسی برگزار شده است.
سید نورالله حسن زاده ادامه داد: در ۴۳ نشست کارشناسی، ۱۶۵ واحد تولیدی مسائل خود را مطرح کردند و ۳۰۱ مصوبه برای حل مشکلات تصویب شد.
وی تصریح کرد: در بیش از ۳۵ جلسه کارگروه استان از ۳۰۱ مصوبه، ۱۹۹ تعیین تکلیف بدهی بانکی و ۳۶ مورد تامین مالی و تسهیلات بانکی بوده است.
حسن زاده اظهار کرد: ۵۸ درصد مصوبات اجرایی و ۴۲ درصد اجرا نشده یا در دست اقدام است که از جمله دلایل آن مشکل در تعیین تکلیف بدهی بانکی و اجرا نشدن تعهدات دستگاههای اجرایی است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.