استاندار خوزستان: بهداشت و درمان خوزستان ۲۲ سال عقب تر از وضعیتش پیش از دوران دفاع مقدس است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان در بخش بهداشت و درمان با بررسی انجام شده، ۲۲ سال از وضعیتی که در آغاز جنگ تحمیلی داشته عقب ماندگی دارد.

عبدالحسن مقتدایی شنبه در آیین بهره برداری از پایگاه ها و مراکز سلامت جامعه در حاشیه شهرها در مرکز سلامت جامعه شماره ۱۰ اهواز اظهار کرد: استان خوزستان پیش از دوران دفاع مقدس حتی بخشی از عراق را با هدف پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری ها پوشش می داد و خدمات در بخش بهداشت به گونه ای بود که بهداشت و درمان این استان از عوامل پیشگیری موثر بود.
وی افزود: جنگ تحمیلی در خوزستان تاثیر بسیاری گذاشت و این حاشیه نشین ها نیز جزو تبعات جنگ تحمیلی هستند که نباید مشابه موارد حاشیه نشینی با کلانشهرها مقایسه شود.
مقتدایی گفت: باید بهداشت روانی مجموعه ای که در زندگی اردوگاهی بسر بردند مقدم بر بهداشت جسمی آنها باشد.
استاندار خوزستان اضافه کرد: در مرکز و در خوزستان یکی از اولویت ها پرداختن به بهداشت و درمان با اولویت درمان و نیازهای فوری و تمرکز بر اورژانس باشد.
وی ادامه داد: خدمات دهی در بخش اورژانس ها مانع از خیلی اتفاقات بعدی است و مشکلات خیلی از بیماران را می توان در همان اورژانس حل کرد.
مقتدایی بیان کرد: با تمرکز بر مراکزی از جمله آموزش و پرورش و مراکز بهداشت و درمان که عمده جمعیت را در برمی گیرد، و تامین بهداشت روانی آنها با تلفیق امکانات ملی، باید برای جبران عقب افتادگی ها در خوزستان تلاش شود.
آیین نمادین بهره برداری از ۱۲۰ پایگاه سلامت و ۷۱ مرکز سلامت در ۱۱ شهرستان خوزستان شنبه همزمان با ۱۷ استان کشور با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز برگزار شد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.