هشدار درباره احتمال وقوع سیل در خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از احتمال جاری شدن سیل در مناطق شمالی خوزستان از جمله اندیمشک، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی خبر داد.

هاشم بالدی گفت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های فردا و بر اساس گزارش‌های دریافت شده، احتمال جاری شدن سیل در شهرستان‌های اندیمشک، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در این هفته دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به مناطق و روستاهای در معرض سیلاب عنوان کرد: خطر  آبگرفتگی و مشکل سیلاب، تمامی روستاهای شهرستان‌های اندیمشک، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی را تهدید می‌کند و در بهبهان نیز امکان آبگرفتگی وجود دارد.

بالدی ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع خسارت‌های ناشی از سیلاب، اطلاعیه‌ای از سوی مدیریت بحران خطاب به شهرداری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌ها صادر شده تا ضمن تشکیل شورای بحران شهرستان و ستاد بحران شهرداری، آمادگی لازم برای بررسی وضعیت راه‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ، آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق عشایری و روستایی فراهم شود.

وی گفت: همچنین از بخشداران و مسئولان امور عشایر شهرستان‌ها خواسته شده که به عشایری که در مسیر سیلاب مستقر هستند، اطلاع‌رسانی شود تا از این مسیرها دوری کنند و احشام و دام عشایر طی امروز و فردا در مناطق خطرناک قرار نگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: به جهاد کشاورزی نیز توصیه شده که درباره سم‌زدایی و استفاده از کودهای شیمیایی به کشاورزان اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: در فروردین ماه امسال و در جریان سیل لالی، مناطقی از مسجدسلیمان نیز آسیب دید و مزارع شوشتر نیز در بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شدند و در شهرستان‌های ایذه و باغملک نیز دام‌های روستاییان و عشایر در معرض خطر قرار گرفتند.

بالدی اظهار کرد: در مجموع در این سیلاب‌ها بیشتر شهرستان‌های شمالی خوزستان در معرض خطر قرار می‌گیرند. هم‌اکنون نیز پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌هایی که تا آخر سال خواهیم داشت، سیل آسا باشند و سازمان مدیریت بحران باید تمهیدات ویژه‌ای در خصوص روبه‌رویی با اتفاقات غیرمترقبه بیاندیشد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.