نبود سند جامع و راهبردی حوزه جوانان/ هیچگونه مطالعاتی در حوزه جوانان صورت نگرفته است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: این استان ۵۰ سمن در حوزه جوانان دارد و برای ارتقا سرمایه اجتماعی باید از ظرفیت این سمن‌ها استفاده کرد.

مهرداد شریف مخمل‌زاده در گفتگو با مهر اظهار کرد: در نگرش جوانان به مسائل اجتماعی هیچگونه مطالعاتی که منجر به تهیه و تدوین سند و راهبردهای اساسی برای پرداختن به مباحث و مسائل جوانان در کار گروه‌های مرتبط با جوانان نداریم.

وی افزود: در یک مقطعی سازمان ملی جوانان سابق بر پایه مطالعه و تحقیق، منابع، اطلاعات و راهبردهای قابل توجهی را تدوین کرد که باید بر اساس آن راهبرد‌ها به مسائل جوانان پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید از این مطالعات برای تدوین برنامه‌ها استفاده کرد و نباید آن‌ها را در گوشه قفسه کتابخانه‌ها برای خاک خوردن گذاشت.

شریف مخمل‌زاده ادامه داد: مهم‌ترین مشکلات و آسیب‌های حوزه جوانان اشتغال اوقات فراغت و اعتیاد است که رفع آن‌ها باید مبتنی بر برنامه باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان ملی جوانان مطالعاتی را انجام داد و براساس آن مطالعات راهکارهایی را تعیین کرد، گفت: بر اساس‌‌ همان راهبرد‌ها، ساز وکارهایی برای پرداختن به مسائل حوزه جوانان مشخص شد و اکنون باید بر اساس آن راهبرد‌ها عمل کرد.

لزوم تدوین سند جامع و راهبردی حوزه جوانان

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: اعتقاد دارم به یک برنامه جامع و راهبردی برای حل مشکلات و مسائل حوزه جوانان نیاز داریم.

شریف مخمل‌زاده با اشاره به اینکه قبل از پرداختن به مسائل جوانان به مطالعات و تحقیق در خصوص مسائل آن‌ها نیاز داریم، افزود: سند جامع و راهبردی حوزه جوانان باید تدوین شود تا بتوانیم بر اساس این سند نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه جوانان را هماهنگ و منسجم کنیم.

وی عنوان کرد: آن حلقه‌های لازم که باید بین اداره تعاون، فنی حرفه‌ای و ورزش و جوانان برای بحث اشتغال باشد، وجود ندارد و یک سند باید این حلقه‌ها را تعریف و به هم وصل کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: وضعیت سرمایه اجتماعی سال گذشته توسط وزارت کشور رصد شد ولی در این حوزه دچار چالش‌هایی هستیم و باید به این چالش‌ها توجه جدی کرد.

شریف مخمل‌زاده با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها برای برنامه ریزی برای جوانان عنوان کرد: این استان ۵۰ سمن در حوزه جوانان دارد و برای ارتقای سرمایه اجتماعی باید از ظرفیت این سمن‌ها استفاده کرد.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان می‌تواند با این سمن‌ها همکاری کند یا کاری کند که سمن‌ها به همکاری ترغیب شوند یا اینکه زمینه لازم را برای همکاری آن‌ها فراهم کند تا سمن‌ها بتوانند اعضای بیشتری را جذب کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: اگر سمن‌ها بتوانند داوطلبان بیشتری را جذب کنند آن موقع می‌توان گفت که مشارکت را در بین لایه‌های اجتماعی پراکنده کرده و این یکی از سیاست‌هایی است که وزارت کشور و ورزش و جوانان به آن توجه جدی کردند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.