خوزستان بارانی شد/ خلیج فارس مواج

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره هواشناسی خوزستان از ورود ورود سامانه بارش‌زا به آسمان این استان خبر دادو گفت: در حال حاضر خلیج فارس بطور قابل ملاحظه‌ای مواج و طوفانی است.

بهرام جنتی گفت: با توجه به تشکیل خط ناپایدار در لایه میانی جو طی روز جمعه و هماهنگی آن با سامانه کم فشار در سطح زمین و دینامیکی شدن وضعیت جوی، شاهد افزایش ابر از اواسط امروز و شروع بارندگی از اواخر روز تا صبح یکشنبه هفته آینده در استان خواهیم بود.

وی افزود: شدت و حجم بارندگی در ارتفاعات شمالی و شرقی استان و دامنه‌های زاگرس نسبت به سایر نقاط بیشتر بوده و از این جهت انتظار آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده امروز تا اوائل روز یکشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارش‌زا بتدریج در آسمان استان شاهد افزایش ابر و بارش باران و رگبار و رعد و برق بویژه در ارتفاعات زاگرس و شمال و شرق و وزش باد شدید خواهیم بود که احتمال می‌رود با توجه به فرارفت هوای سرد در اواخر روز فردا شنبه در سطح زمین و فرازش آن در سطوح فوقانی، نوع بارش در کوهپایه‌های زاگرس در استان از نوع برف باشد.

جنتی تصریح کرد: همچنین در این ایام خلیج فارس بطور قابل ملاحظه‌ای مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود. هم‌اکنون باد سردی با سرعت زیاد در حال وزین در مناطق جنوبی و مرکزی استان خوزستان است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.