از ۶۲۳ داوطلب کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در خوزستان؛ ۵۶۳ نفر تایید صلاحیت، ۴۲ نفر رد صلاحیت و ۱۸ نفر انصراف دادند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در مجموع تعداد ۶۲۳ نفر جهت کاندیدا شدن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد صلاحیت ۴۲ نفر احراز نشد و با ۱۸ انصرافی، در نهایت صلاحیت ۵۶۳ کاندیدا تایید شد.

فرج‌الله خبیر اظهارکرد: ۱۴ حوزه انتخابی اصلی در استان وجود دارد که بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در آن‌ها تا آخرین مهلت که شب گذشته بوده، انجام شد و نتایج امروز کتبا به خود افراد و هیات‌های نظارتی استان و شهرستان‌ها اعلام شده است.

وی بیشترین تعداد احراز صلاحیت داوطلبان را به ترتیب در حوزه اهواز، باوی حمیدیه و کارون با ۱۷۱ نفر، ایذه و باغملک با ۶۰ نفر، حوزه انتخابیه آبادان با ۵۱ نفر، دزفول با ۴۵ نفر، مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا ۳۶ نفر، بندرماهشهر و امیدیه و هندیجان و بخش جولکی با ۳۳ نفر، بهبهان و آغاجاری با ۲۸ نفر، اندیمشک با ۲۴ نفر، شوشتر و گتوند با ۲۴ نفر، رامهرمز و رامشیر با ۲۲ نفر، خرمشهر ۲۱ نفر،  دشت آزادگان و هویزه ۱۹ نفر، شوش با ۱۹ نفر و شادگان با ۱۰ نفر عنوان کرد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان بیان‌کرد: پس از نظارتی که هیات‌های اجرایی انجام دادند، نوبت رسیدگی هیات‌های نظارتی که تحت نظر شورای نگهبان هستند، می‌رسند و باید بینیم که آن‌جا چه اتفاقی خواهد افتاد و آن جا دیگر در کنترل ما نیست و دخالتی نداریم.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.