سه شهروند در اثر جاری شدن سیلاب در خوزستان غرق شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان از غرق شدن سه شهروند طی سیلاب های اخیر در استان خبر داد و گفت: ۱۴۰ گرفتار حوادث سیلاب و کولاک اخیر نیز با کمک نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

مجتبی طحان پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت:بارش باران و برف و وقوع سیلاب، شهرستان های گتوند، ایذه، اندیکا و بهبهان در استان خوزستاهن را دچار مشکلاتی کرد.
وی افزود:۱۴۰ شهروند در این حوادث نجات یافتند که این عملیات شامل نجات ۱۰۷ گرفتار در برف و کولاک، ۲۹ گرفتار در سیلاب و چهار شهروند گرفتار در جاده ها می شود.
طحان با بیان وقوع سیلاب و آبگرفتگی و طغیان رودخانه در شهرستان گتوند نیز، گفت:بعدازظهر دیروز در شهرک بنی نجار این شهرستان دو سرنشین خودروی پراید دچار سیلاب شدند که امروز اجساد آنها پیدا شد.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد:در منطقه ‘جی جی’ شهرستان ایذه نیز یک نفر دیروز در سیلاب مفقود شده بود که جسد وی امروز پیدا شد.
طحان با بیان اینکه محور تاراز به بازفت از دیروز دچار کولاک شده است، اظهار کرد:تا امروز ۵۲ خودرو گرفتار در کولاک و برف، نجات یافتند و ۵۷ شهروند نیز در این عملیات، اسکان اضطراری شدند.
وی گفت:پنج خانوار نیز حوالی روستای حسین آباد شهرستان بهبهان با کمک نیروهای هلال احمر از سیلاب نجات یافته و اقلام امدادی و مواد غذایی به آنها تحویل شد.
مدیر روابط عمومی هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد:در مجموع ۱۰ تیم امداد و نجات شامل ۴۲ نجاتگر به مناطق سیل زده اعزام شدند که یک عملیات امدادی در برف و کولاک، دو عملیات امداد جاده ای و چهار عملیات نجات از سیلاب انجام شد.
وی تاکید کرد: نیروهای امدادی همچنان در مناطق سیل زده و برفی مستقر هستند.
جمعیت هلال احمر خوزستان علاوه بر ۱۵ پایگاه ثابت، دارای هشت پایگاه امداد و نجات زمستانه است که در دهدز، تاراز، رامهرمز، بهبهان و دهلاویه مستقر هستند.
بارش باران از بامداد چهارشنبه-دیروز- در بیشتر نقاط خوزستان آغاز شد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.