باز هم قتل خانوادگی در خوزستان/ دختر قاتل در اصفهان دستگیر شد/ پلیس: مراقب مسافربرهای شخصی باشید/ شیشه دودی تا ۲۵ درصد مجاز است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: دختر جوانی که پدر و عمه اش را در خرمشهر به قتل رسانده بود، در اصفهان دستگیر شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ سیدمحمد صالحی یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: خواهر و برادر سالمندی که با هم زندگی می کردند در تاریخ سوم دی امسال در خرمشهر در منزل خود به قتل رسیده بودند.

وی با اشاره به اینکه قاتل آنها صبح یکشنبه در اصفهان دستگیر شده، افزود: قتل توسط دختر ۲۴ ساله مرد مقتول و به دلیل اختلافات خانوادگی انجام شده است.
صالحی اضافه کرد: قاتل که فرزند طلاق بوده، در زمانی که پدر در خانه تنها بود به وسیله آچار فرانسه ضربه محکمی به سر وی وارد می کند و او را می کشد.پس از این حادثه خواهر مقتول نیز سر می رسد و دختر، عمه خود را نیز به همین شیوه به قتل می رساند.
وی در ادامه درباره حادثه آدم ربایی در شهرستان کارون نیز توضیح داد: هفته گذشته پسر بچه ۱۰ ساله ای صبح در مسیر مدرسه ربوده می شود که ماموران آگاهی در مدت ۷۲ ساعت و در یک عملیات دو نفر آدم ربا را در این رابطه شناسایی کرده، که یک نفر آنها دستگیر و فرد دوم هنوز متواری است.
صالحی افزود: چند نفر شریک کاری که معاملات و حساب و کتاب هایی با هم داشتند، به دلیل اختلاف، کودک ۱۰ ساله یکی از شرکا را می ربایند.
به گفته وی، خانواده کودک ربوده شده از دلیل حادثه و هویت آدم ربایان اطلاع داشتند اما با پلیس همکاری نکرده و این عملیات توسط پلیس کشف می شود.
وی در ادامه اظهار کرد: امسال تاکنون ۱۰۳ هزار و ۶۰۷ فقره پرونده در نیروی انتظامی خوزستان ثبت شده که شامل تصادفات، اختلافات خانوادگی، سرقت، جعل و کلاهبرداری و … است.

* کاهش هفت درصدی جرایم
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان همچنین از کاهش هفت درصدی وقوع انواع جرایم در خوزستان در ۹ ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه پارسال خبر داد.
وی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۷ درصد جرایم کشف شده افزود: سرقت موتورسیلکت ۱۶ درصد، سرقت از اماکن ۱۰ درصد و سرقت از وسایل داخل خودرو هشت درصد کاهش یافته است.
صالحی، کنترل مجرمان سابقه دار و برخورد قضایی با آنها، استفاده از شرکت های انتظامی و فعال کردن پلیس محله، توسعه و افزایش کمی و کیفی آموزش در جوامع هدف، استفاده از ظرفیت های ادارات و مدارس در بعد از ظهر به عنوان توقفگاه عمومی، استفاده از دوربین مداربسته در اماکن عمومی، و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از دوربین در اماکن خصوصی از دلایل کاهش وقوع سرقت بوده است.
وی همچنین از افزایش پنج درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش یک درصدی انهدام باندهای مواد مخدر در ۹ ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه پارسال در این استان خبر داد.
صالحی در ادامه گفت: یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که با قاچاقچیان استان های دیگر در ارتباط بوده نیز شناسایی شد که یک محموله شامل ۳۰۹ کیلوگرم تریاک و حشیش و دو دستگاه خودرو از آنها کشف و ضبط، و پنج نفر نیز دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: در ۹ ماه امسال در حوزه پلیس جرایم سایبری نیز وقوع انواع جرایم ۱۴ درصد در خوزستان کاهش داشته است.
به گفته وی، کشف جرایم در این حوزه ۱۰۴ درصد و دستگیرشدگان ۴۰ درصد افزایش داشته است.

* مراقب مسافربرهای شخصی باشید
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان همچنین از چند سارق به عنف خبر داد و اظهار کرد: با گزارش هایی که از سرقت های به عنف مانند سرقت گوشی تلفن همراه به دست آمد این افراد که در گروه های دو، سه و چهار نفره فعالیت می کردند دستگیر و تعدادی تلفن همراه و تبلت از آنها کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: یک مورد نیز سرقت به عنف توسط راننده یک خودروی مسافربر در اواخر آذر امسال در اهواز اتفاق افتاده بود شناسایی و وی دستگیر شد.
صالحی در ادامه گفت: وقوع انواع جرایم در آذر امسال نیز نسبت به آذر پارسال در خوزستان ۱۷درصد کاهش داشته است.
وی اظهارکرد: در این ماه وقوع سرقت در اماکن ۴۲ درصد، سرقت وسایل داخل خودرو ۲۰ درصد، سرقت مغازه ۱۹ درصد و سرقت از منزل نیز ۱۴ درصد در خوزستان کاهش داشته است.
وی افزود: کشف سرقت در این ماه نسبت به آذر ۹۳، ۶۵ درصد کاهش یافته است.
صالحی همچنین با اشاره به اجرای دهمین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: نتیجه این طرح پنج روزه، یک درصد افزایش کشفیات است که شامل ۳۵ درصد کشف سرقت از مغازه، ۳۵ درصد کشف سرقت مغازه، ۱۰۵ درصد کشف کیف قاپی و ۶۲ درصد کشف سایر جرایم است.
وی افزود: در این عملیات ۲۴ دستگاه خودرو و ۶۸ دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد که به مالباختگان مسترد شد.
صالحی اضافه کرد: تماس های مردمی با پلیس در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش و مجموعه تماس های عملیاتی که پلیس در محل حضور یافته نیز سه درصد افزایش داشته است.
وی گفت: تماس مردمی با سامانه ۱۹۷ پلیس نیز در ۹ ماه نخست امسال ۷۷ درصد افزایش داشته که پیشنهاد و درخواست از پلیس ۹۰ درصد، تقدیر و تشکر از پلیس ۵۹ درصد افزایش و شکایت های مردمی از پلیس ۵۳ درصد کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره خودروهای شیشه دودی بیان کرد: خودروهای شیشه دودی تا ۲۵ درصد در خوزستان به دلیل شرایط هوایی مجاز است ولی با میزان بیشتر از آن برخورد کرده و خودروهای متخلف توسط پلیس متوقف می‌شوند.
وی در ادامه خواستار افزایش و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری شد و به شهروندان نیز توصیه کرد: در آمد و شد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
صالحی با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفند اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده انتخابات سالم و در نهایت امنیت برگزار شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.