استاندار: تیم های های خاطی نفت آبادان، فولاد خوزستان و استقلال اهواز با روح و روان مردم بازی نکنند/ تا کی هزینه بی‌عرضه بودن این آقایان در باشگاه فولاد باید پرداخت شود؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: هیئت مدیره نفت آبادان به خاطر اینکه گفته‌اند ما نمی‌خواهیم به لیگ بر‌تر برویم، از سوی من مورد بازخواست قرار گرفته‌اند، شما با این کار‌ها آبروی ورزش استان را می‌برید.

عبدالحسن مقتدایی در حاشیه جلسه شورای ورزش استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در خصوص وضعیت تیم‌های صنعت نفت آبادان، استقلال و فولاد خوزستان همچنین موفقیت تیم استقلال خوزستان در لیگ بر‌تر، اظهار کرد: همین که ویسی و همکارانش در نیم فصل نخست لیگ بر‌تر فوتبال کشور، نام استان را بر روی آنتن‌ قرار دادند، جای تشکر دارد.

وی با خاطی خواندن تیم‌های نفت آبادان، فولاد و استقلال اهواز عنوان کرد: تیم‌های خاطی نفت آبادان، فولاد خوزستان و استقلال اهواز با روح و روان مردم بازی نکنند و اگر اینگونه می‌خواهند در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌خواهم که سرمایه‌گذاری نکنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این تیم‌ها از این صندوق و آن صندوق استفاده کرده و هوا را آلوده می‌کنند و به جای هزینه‌کرد ۲۰ میلیاردی، ۱۰۰ میلیارد خرج می‌کنند و در نهایت عاقبت کارشان این است؟

مقتدایی افزود: مشاهده کردیم که فولاد در سال گذشته که قهرمان شد چه اتفاقی افتاد، آن شب ۱۰ برابر جمعیت چهارشنبه سوری در خیابان‌ها برای پیروزی فولاد آمده بودند، یک شیشه شکستن هم صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: در شادی‌های ورزشی ما یک اتفاق هم رخ نمی‌دهد، تا کی هزینه بی‌عرضه بودن این آقایان در باشگاه فولاد باید پرداخت شود؟

*هیچ تعارفی با کسی نداریم/ هیئت مدیره باشگاه‌ها باید پاسخگو باشند

مقتدایی تصریح کرد: در این مجموعه هیچ تعارفی با کسی نداریم، حالا هم که در وسط راه هستیم اگر تیمی نتیجه نگیرد باید جواب پس بدهد، هیئت مدیره باشگاه ورزشی در سطحی نیست که به من جواب دهد خود هیئت مدیره باشگاه باید پاسخگو در این زمینه باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر امثال این تیم‌ها در لیگ بر‌تر نمانند و یا به لیگ بر‌تر صعود نکنند باید پاسخگو باشند، استقلال اهواز و یا فولاد خوزستان اگر به لیگ پایین‌تر سقوط کنند و نفت آبادان اگر به لیگ بر‌تر صعود نکند باید جوابگو باشند.

وی اضافه کرد: آیا پول دادن به این تیم‌ها برای نمایش بازیکنان در زمین است؟ اگر نمایش است باید مثل تئا‌تر یا موسیقی که ما آن را انتخاب کرده‌ایم از آن لذت ببریم.

مقتدایی از دستگاه‌های نظارتی استان درخواست پیگیری‌های مالی این باشگاه‌ها را کرد و یادآور شد: دستگاه‌های بازرسی، دیوان محاسبات اداری و تمام دستگاه‌های نظارتی آماده باشد که پرونده این تیم‌ها را بازرسی کنند تا کسی که می‌خواهد به حیثیت شهر و مردم استان ضربه وارد کند حساب کار دستش بیاید.

استاندار خوزستان اشاره کرد: یک مناقصه مالی کوچک می‌خواهیم انجام دهیم باید به ۱۰۰ نفر پاسخگو باشند، ولی این همه قرارداد ورزشی بسته می‌شود و ته آن هیچ چیز مشخص نیست و کسی آن را پیگیری نمی‌کند!

مقتدایی تصریح کرد: چرا جوابگو نیستند، این سرمایه اگر درست استفاده شود می‌توان ورزش محلات و ورزش همگانی را احیا کرد، اگر قرار است ۲۵ میلیارد خرج شود، برای احیای ورزش همگانی هزینه شود.

*عدم تمایل مسئولان تیم صنعت نفت در صعود به لیگ بر‌تر

وی با اشاره به عدم تمایل مسئولان تیم صنعت نفت در صعود به لیگ بر‌تر تاکید کرد: هیئت مدیره نفت آبادان به خاطر اینکه گفته‌اند ما نمی‌خواهیم به لیگ بر‌تر برویم، از سوی من مورد بازخواست قرار گرفته‌اند، شما با این کار‌ها آبروی ورزش استان را می‌برید.

مقتدایی خاطرنشان کرد: خدا را شکر کشتی، بسکتبال و وزنه‌برداری خوب عمل کرده‌اند، شنا که جزو ورزش‌های خوب ما بود محو است، واترپلو هم که رفت و محو شد یک فوتبال داریم که در گذشته ۱۰ بازیکن تیم ملی از استان خوزستان داشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به زحمات گروه‌های پیشین ورزشی در سال‌های گذشته ابراز کرد: خوب است به ۱۰، ۱۵ سال پیش نگاه شود که چه زحماتی برای ورزش و فوتبال استان کشیده شده، اما امروز با این سهل‌انگاری‌ها حتی دو بازیکن خوب و با کیفیت وارد تیم‌ها نمی‌شود که بتوان نتیجه گرفت.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تیم‌ها حفظ شوند زیرا این مسائل شوخی‌بردار نیستند و من تذکر جدی می‌دهم به روسای هیئت مدیره نفت، استقلال و فولاد که باید پاسخگو باشند!

استاندار خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: ورزش‌دوستان خوزستانی نیز به‌جای فحاشی به داوران و مدیران باشگاه‌های محبوب، کمی خود را مواخذه کنند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • من خودم سالهاست مقیم کشور سوئد هستم و از اونجایی که خودم فوتبال بازی میکردم اما در لیگهای پایینتر و زیرگروه و همیشه عرق به تیمهای خوزستانی میداشتم و از زمانی هم که تیم فولاد خوزستان با تیم جنوب ادغام شد یک فولادی دو آتشه بودم و هستم در اون زمان هواداران فولاد خیلی کم بودند حتی شاید به هزار نفر هم نمیرسدن ولی توی سرما و گرما با عشق و عرق به نام خوزستان تعصب نشون میدادند و دنبال حاشیه هم نبودند ولی واقعآ متآسفم برای خیلی از هواداران امروزی فولاد که واقعآ نمیفهمند که فولاد داره چوب نا بخردی خود هوادارانش رو میخره , نه اسکوچیچ ! هواداران یادتون رفته پارسال ۵۰ هزار نفر توی ورزشگاه غدیر روبروی الهلال عربستان و دیگر رقیبان از اول بازی تا دقیقه ی ۹۰ شعارهای سیاسی میدادید ؟