مسئول ایمنی تانکر های عراقی کجاست؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به تردد تانکرهای سوخت عراقی در محورهای استان بر لزوم توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای خوزستان تاکید کرد.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کنترل عبور و مرور تانکرهای سوخت عراقی در جاده ها اظهار کرد: هر چند محدودیت خاصی برای تردد تانکرهای سوخت در روزهای عادی اعمال نمی‌شود ولی عبور و مرور این تانکرها در شب ممنوع اعلام شده است.

وی در خصوص چگونگی معاینه فنی تانکرهای حمل سوخت گفت: معاینه فنی این تانکرها در کشور عراق انجام می‌شود و صدور کارت معاینه فنی برای خودروهای عراقی بر عهده پلیس راهور ایران نیست. البته در صورتی که برای این خودروها مشکل خاصی از جمله آسیب‌دیدگی لاستیک‌ها به وجود آید، پلیس راهور وظیفه خود را انجام می‌دهد و در مواقع لزوم اعمال قانون خواهد کرد. به هر حال این تانکرها، خودروهای باکیفیتی هستند و از ایمنی حداقل بالای ۸۰ درصد برخوردارند.

قدرتی همچنین به کنترل تانکرهای حمل سوخت در محورهای استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر پلیس راه، مجموعه حمل و نقل پایانه‌ها نیز بر استاندارد و ایمنی تانکرها نظارت دارد.

وی با اشاره به واژگونی و آتش‌سوزی یک تانکر حمل سوخت عراقی در اندیمشک اظهار کرد: هر چند تردد تانکرهای سوخت در افزایش ترافیک استان خوزستان تاثیرگذار است، ولی کشور به ترانزیت نیاز دارد و این ترانزیت نیز باید انجام شود. در مقابل، زیرساخت‌های جاده‌ای نیز باید توسعه یابد.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: ضروری است توجه بیشتری به زیرساخت‌های داخلی از جمله امکانات جاده‌ای استان خوزستان لحاظ شود و با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه به ویژه تانکرهای سوخت، باید با هماهنگی وزارت راه تلاش کرد که به ایمنی جاده‌ها و ترافیک خوزستان آسیبی وارد نشود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.