«منتجب نیا» قائم مقام حزب اعتماد ملی در اهواز: دکتر روحانی فرد شجاع و اندیشمندی است / رمز موفقیت دولت، حمایت و پشتیبانی اصلاح طلبان است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: قائم مقام حزب اعتماد ملی در نشست خبری در اهواز گفت: با همت اعضای حزب اعتماد ملی شاخه خوزستان دفتر حزب در این استان امروز بازگشایی شد. امیدواریم این محل کانونی برای تجمع اقشار مختلف مردم از جمله آزادی خواهان و صاحبان فکر و اندیشه و اصلاح طلبان بویژه هواداران حزب اعتماد ملی باشد و ضمن تبریک افتتاح دفتر حزب اعتماد ملی امیدواریم فرهنگ تحزب و آموزش کادرهای جدید و کارآمد توسعه یابد.
رسول منتجب نیا اظهار داشت: در ایام ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستیم و نقش رسانه ها در تشویق و دعوت از کاندیداها و روشنگری و حساس نمودن مردم برای حضور حداکثری موثر هست.
وی افزود: درست است که موانع و مشکلاتی وجود دارد که از مهمترین موارد برخورد تنگ نظرانه برخی هیئت های نظارت با هیئت های اجرایی در برخی استان ها و شهرستان ها است که این مسائل باید حل شود وقتی معتمدین شهرها و حوزه های انتخابیه توسط فرمانداران انتخاب شوند نباید هیئت های نظارت برخوردهای ناصواب کنند و جمعی را حذ ف نمایند و هشدار میدهم که چنین برخوردهایی تکرار نشود و همکاری و همراهی شان بیشتر شود و تلاش نمایند میزان اعتماد مردم را بالا ببرند و برخوردهای ناصواب موجب بی اعتمادی مردم می شود.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نیازمند انتخابات باشکوه و پرنشاط هستیم و برای تقویت مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هیئت های نظارت جا دارد در جهت افزایش اعتماد عمومی کمک نمایند.
مشاور رئیس جمهور در دوره اصلاحات یادآور شد: رسانه ها میتوانند نقش فعالی در آگاه سازی و تشویق مردم به مشارکت و بویژه دعوت افراد واجد شرایط به ثبت نام که یک حق اجتماعی شهروندان است ایفا نمایند و این مردم هستند که تصمیم میگیرند و هیچ کس و هیچ نهادی نباید به جای مردم تصمیم بگیرد.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین سهمیه ۳۰ درصد برای بانوان در انتخابات مجلس گفت: برای حضور بانوان در انتخابات مجلس نباید به سهمیه ۳۰ درصدی بسنده کنیم. چرا که معتقدم شایستگی زنان بیش از ۵۰ درصد است و امیدواریم فعالان سیاسی و احزاب و بانوانی که در معرض کاندیداتوری هستند تلاش نمایند تا حضور خانم ها بیشتر شود و انتظار میرود فعالان سیاسی تعداد بیشتری از بانوان را وارد فهرست های انتخاباتی نمایند.
منتجب نیا خاطرنشان کرد: جا دارد از استاندار خوزستان که به شعارهای دولت و انتظارات ملت پاسخ مثبت دادند و تعدادی از بانوان را در سمت های مدیریتی منصوب کردند تشکر نمایم و از علمای استان تقاضا میکنم که استاندار را به دلیل این اقدام عادلانه و خداپسندانه مورد تشویق و حمایت قرار دهند و افرادی که شایعه پراکنی نمودند یا در مقام تضعیف هستند یا دنبال بهانه جویی هستند.
وی افزود: امیدواریم سایر استانداران هم این رویکرد را ادامه دهند و در آینده شاهد حضور بیشتر و فعال بانوان در سطح کابینه دولت و وزرا باشیم. نه قانون اساسی نه قوانین عادی و نه فقه شیعه تبعیض علیه زنان را تائید نمی کند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: این شورا مرکب از دبیران احزاب اصلاح طلب به علاوه تعدادی از شخصیت های موثر در کشور می باشد که ریاست آن بر عهده جناب آقای عارف قرار گرفت. در این شورا سه کمیته تاسیس شده که یکی از آنها کمیته استان ها میباشد که بنده به لحاظ آشنایی با استان خوزستان و با توجه به سوابقی که در این استان داشته ام و به عبارتی بخشی از شخصیتم خوزستانی هست هماهنگی استان های خوزستان و لرستان بر عهده من گذاشته شده است.
منتجب نیا ادامه داد: هم مرکز و هم کمیته استان ها به هیچ عنوان نباید در حوزه های انتخابیه دخالت نمایند و این فعالان سیاسی و احزاب حوزه انتخابیه هستند که باید نسبت به تعیین کاندیداها و حمایت از آنان تصمیم گیری نمایند.
مشاور رئیس جمهور در دوره اصلاحات تصریح کرد: اعضای کمیته استان ها موظف شده اند که در استان ها میز انتخابات استان را مرکب از تعدادی از چهره های ملی آن استان تشکیل دهند و در همین راستا از ۸ یا ۹ نفر از شخصیت ها دعوت نمودیم که میز انتخابات استان را تشکیل دهند.
وی تاکید کرد: لازم به ذکر است که حتی آنها هم حق دخالت نداشته و تنها احزاب و فعالان سیاسی استان ها هستند که باید تصمیم گیری نمایند و میز انتخابات استان وظیفه ایجاد هماهنگی و در صورت لزوم داوری و رفع اختلاف ها را بر عهده دارد.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت احزاب گفت: در رابطه با فعالیت احزاب دولت تلاش کرده ولی کمتر از حد انتظارات بوده است به هر حال ما دولتی را پشت سر گذاشتیم که در آن احزاب در انزوای کامل بودند و همواره مورد حمله و هجمه دولتمردان قرار می گرفتند ولی در شرایط کنونی مقامات کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر کشور و وزیر اطلاعات از نمایندگان احزاب دعوت می کنند و به احزاب بها می دهند و تلاش می کنند احزاب را تقویت کنند ولی تلاش ها در حد انتظار نیست.
منتجب نیا بیان کرد: آقای دکتر روحانی فرد شجاع و اندیشمندی است و انتظار می رود به وعده های انتخاباتی خود در این زمینه عمل نمایند.
وی با اشاره به موفقیت اخیر دستگاه دیپلماسی کشور یادآور شد:.دولت توانست در شورای حاکم آزانس بین المللی انرژی هسته ای پرونده ایران را که مبنای صدور قطعنامه های شورای امنیت و اعمال تحریم ها و فشارها قرار گرفته بود مختومه نماید و به جهت این توفیق بزرگ از کوشش های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و وزیر خارجه و هیئت مذاکره کننده کشورمان قدردانی و تشکر مینمایم.
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: این امر موفقیت مهمی برای مردم است که حداقل تاوان کمتری در آینده بپردازیم اما انتظار عمومی مردم این است که رئیس جمهور محترم با شهامت وارد مسائل داخلی شده و نسبت به حمایت و تقویت احزاب اقدام نمایند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: باز شدن فضای سیاسی به همت بزرگی نیاز دارد و ما این توانایی را در رئیس جمهور می بینیم که این مهم را برآورده نمایند
منتجب نیا افزود: البته مقاومت هایی هم هست ولی باید این مقاومت های هنجارشکنانه و قانون شکنانه که توسط افراد خودسر انجام میشود خاتمه داده شود و متاسفانه شاهد بودیم در این استان و چند استان دیگر برخوردهای بسیار زشت و زننده ای انجام گرفت و مانع برگزاری همایش های قانونی و مجوزدار شدند و از رئیس جمهور تقاضا داریم شجاعانه با خودسرها مقابله نماید و این اقدامات خاتمه یابد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف انتخاباتی اصلاح طلبان با رئیس مجلس گفت: اینکه آقای لاریجانی در مدیریت مجلس حسن تدبیر را به کار بردند و توانستند در مقاطعی جریانات افراطی را کنترل نمایند و موجب شدند از ایجاد چالش میان مجلس و دولت پرهیز شود ما از ایشان حمایت می کنیم ولی ایشان و امثال ایشان در طیف اصولگرایی قرار دارند و ما همیشه با آنان در عین رفاقت رقابت سیاسی داریم.
قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: در انتخابات ۹۲ شاهد بودیم که علاوه بر شخصیت ممتاز آقای روحانی رمز موفقیت ایشان حمایت بی چون و چرای بزرگان اصلاحات و کناره گیری فداکارانه آقای عارف بود و معتقدیم امروز هم بیشترین حمایت و پشتیبانی دولت از ناحیه اصلاح طلبان است.
منتجب نیا تاکید کرد: تردیدی نیست که جریان اصلاحات جریان نیرومند مردمی است و اگر پشت سر دولت باشد می تواند دولت را موفق نماید و بر قدرت دولت بیفزاید و همه اصلاح طلبان از روحانی حمایت می کنند.
وی افزود: به افراد و گروه هایی که حامی دولت هستند ولی در قالب احزاب اصلاح طلب نیستند توصیه می کنیم رابطه شان را با اصلاح طلبان نزدیک و ناگسستنی نمایند و دوستان ما به این نتیجه رسیده اند که مصلحت دولت جدا شدن و فاصله گرفتن از جبهه اصلاحات نیست.
عضو سابق مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: امروز دولت هدف حملات شدید گروه های افراطی و غیرمنطقی است که دارند غیرمنصفانه به دولت حمله می کنند و این اصلاح طلبان هستند که با وجهه جذاب و مردمی که دارند می توانند جلوی این حملات ایستادگی کنند و ما در انتخابات به نحوی از آقای لاریجانی به پاس زحمات و مقاومتی که در برابر جریانات افراطی داشتند تشکر خواهیم کرد.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی در خصوص مجلس خبرگان گفت: به طور کلی مجلس خبرگان از حساسترین و سرنوشت سازترین کانون های کشور است و اهمیت آن به جهت نقشها و وطایفی که دارد بیش از مجلس شورای اسلامی است  لذا همه دلسوزان نظام نسبت به انتخابات خبرگان حساسیت بیشتری نشان دادند.
منتجب نیا با اشاره به حضور بسیاری از شخصیت های بزرگ ملی و سرمایه های اجتماعی کشور در این عرصه تاکید کرد: حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگترین عامل تقویت مجلس خبرگان و رهبری نظام است و همگان باید از ایشان استقبال نماییم و فرمایش حضرت امام گفت نهضت زنده است تا هاشمی زنده است نشانه نقش ممتاز ایشان در مقاطع مختلف بوده است.
وی افزود: حضور بیت امام در انتخابات خبرگان هم یادآور امام و نقشی است که ایشان در رهایی ملت و کشور داشتند و حضور یادگار گرانقدر امام و سایر شخصیت ها می تواند هم بر شور انتخاباتی بیفزاید و هم مجلس خبرگان را تقویت نماید.
قائم مقام حزب اعماد ملی در خصوص احتمال کاندیداتوری از حوزه انتخابیه خوزستان عنوان کرد: دعوت هایی از چند استان از جمله خوزستان جهت کاندیداتوری در انتخابات خبرگان داشته ام که انشاالله در روزهای آینده تصمیم گیری خواهم کرد.
منتجب نیا در پاسخ به پرسشی در مورد علت عدم اقبال عمومی به احزاب گفت: همه سیاستمداران و دلسوزان ملتها در ایران و سایر کشورها معتقدند تنها راه نجات ملت و کشور از خطر استبدادزدگی تحزب هست و امروزه نظام حزبی جزو بدیهیات و ضروریات جوامع است و در کشور ما باید بپذیریم که تحزب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: در این خصوص که چرا احزاب در کشور ما مورد بی مهری قرار می گیرند و یا نتوانستند در بین توده های مختلف مردم جایگاه خوبی پیدا کنند به مسئولان نظام بر می گردد که در این زمینه تلاش جدی نکردند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: بیان سخنانی از این قبیل که در کشور ما احزاب پا نمی گیرند یا مردم ما چنین و چنان هستند نوعی فضاسازی علیه احزاب است و فرهنگ تحزب در کشور باید توسط مسئولان نهادینه شود.
منتجب نیا خاطرنشان کرد: البته احزاب هم باید به لوازم تحزب پایبند باشند و ارتباطشان با مردم را افزایش دهند و برنامه داشته باشند و به مردم پاسخگو باشند.
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه بلاشک یکی از مطالبات مردم از آقای روحانی مساله رفع حصر و از بین بردن فضای امنیتی است گفت: بارها این وعده داده شده لذا این انتظار وجود دارد که رئیس جمهور در این زمینه نهایت تلاش خود را بکند و به مردم گزارش دهد که چه اقداماتی انجام شده است.
وی تاکید کرد: معتقدم رفع حصر هیچگونه هزینه ای ندارد و پرداخت هزینه های اضافه را هم خاتمه خواهد داد و از رئیس جمهور و مقامات عالیه نظام تقاضا می کنیم که در این خصوص تصمیم گیری نمایند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص نگرانی ها در مورد احتمال رد صلاحیت ها گفت: انتظاری که از شورای نگهبان میرود این است که کاملا قانونمند و در چهارچوب قانون عمل نماید و قانون هم تعیین کرده که از ۴ مرجع جهت صلاحیت داوطلبان استعلام بگیرند.
منتجب نیا عنوان کرد: تلاش میکنیم زمینه تائید صلاحیت فراهم شود و تعدادی از اصلاح طلبان با شورای نگهبان وارد گفتگو شده اند.
وی افزود: باید از حقوق کاندیداها حمایت شود و رد صلاحیت غیرقانونی و جناحی ظلم است و همگان باید در برابر ظلم ایستادگی کنند و از مظلوم دفاع کنند و اگر خدای ناکرده شاهد ردصلاحیت ناحق باشیم انتظار میرود رئیس جمهور و مراجع تقلید از حقوق کاندیداها دفاع نمایند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص حوادث سال ۸۸  گفت: یک واقعیت تلخی بود که اتفاق افتاد و هزینه های سنگینی را بر ملت و کشور تحمیل کرد و اینکه بخواهیم به هزینه ها بیفزاییم و به اختلافات دامن بزنیم رفتاری خلاف مصلحت و وحدت ملی کشور است و فکر نمیکنم رهبری موافق این رویه باشند که دائما در هر جلسه ای و هر محفلی به گذشته برگردیم و مسائل را به عامل اختلاف تبدیل کنیم.
منتجب نیا اظهار داشت: باید فرصتی فراهم شود تا طرفین بتوانند ریشه حوادث را بررسی نمایند و قصورات و سهم هر کسی در آن اتفاقات تلخ به شکل منصفانه و به دور از شعار بررسی شود.
منبع: شوشان/*
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.