امضاء تفاهم نامه همکاری بین هیئت کبدی خوزستان و فدراسیون عراق

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: تفاهم‌نامه همکاری میان هیئت کبدی خوزستان و فدراسیون کشور عراق به امضا رسید.

معاون توسعه ورزش اداره‌‌کل ورزش و جوانان خوزستان ظهر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون کبدی عراق با اشاره به اینکه از سال گذشته همکاری ورزش میان خوزستان و عراق آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری خوزستان و استانداران بصره و میسان عراق ما به این تفاهم​نامه‌​ها به عنوان سند بالادستی نگاه کردیم.

مظفر علیشائی افزود: همچنین میان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و وزارت ورزش و جوانان عراق تفاهم​نامه‌ای بسته شده بود که  هدف ما از تفاهم​نامه همکاری ورزشی با استان‌های بصره و میسان عراق نیز ایجاد تعاملات ورزشی، عمرانی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استان بصره در بخش آموزشی ضعیف است، خاطرنشان کرد: ما در این تعامل خیلی از علوم و تجارب​ خود را به راحتی به آن​ها انتقال خواهیم داد.

* خوزستان در صدر کشور از لحاظ برخورداری از مربیان و ورزشکاران کبدی‌کار 

رئیس هیئت کبدی خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هم‌اکنون «کافی شریفی» از خوزستان هدایت تیم ملی کبدی عراق را برعهده دارد، گفت: هم‌اینک خوزستان از لحاظ برخورداری از مربیان و ورزشکاران کبدی کار در صدر استان‌های کشور قرار دارد که این ویژگی مثبت می‌تواند سهمی به‌سزا در رشد و پیشرفت کبدی عراق نیز داشته باشد.

عباس‌علی شفیعی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان هیئت کبدی خوزستان و فدراسیون کشور عراق متذکر شد: دعوت مربیان کبدی عراق برای حضور در دوره‌های مربیگری در اهواز، اعزام مدرس برای برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده در تفاهم‌نامه امضا شده با نمایندگان فدراسیون کبدی عراق است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات چند جانبه و اردوهای آمادگی نیز از موارد توافق شده برای همکاری است، افزود: برگزاری مسابقات دوستانه برای یافتن نقاط ضعف کبدی‌کاران این کشور از دیگر برنامه‌های مورد تفاهم بین طرفین است.

شفیعی در پایان با بیان اینکه ورزش کبدی در خوزستان از جایگاه خوبی برخوردار است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت خوب این رشته ورزشی در سطح استان تلاش می‌کنیم این رشته را در کشور عراق توسعه و گسترش دهیم.

به گزارش فارس، در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان هیئت کبدی خوزستان و فدراسیون کشور عراق، حمید حمدان پدر کبدی عراق و عزیز نادر مسئول برگزاری مسابقات کبدی فدراسیون این کشور حضور داشتند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.