استقبالی در فرودگاه صورت نگرفت/ دروغ ها اصلاح نشود، از آن ها نمی گذرم/ حمایت از انتصاب بخشداران زن/ شورای شادگان در آستانه انحلال؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دومین نشست استاندار با اهالی رسانه خوزستان در حالی برگزار شد که بیشتر تحت تاثیر مراسم ۱۶ آذر (روز دانشجو) و جریانات پیرامون آن بود. در این نشست استاندار به صراحت از افراط و افراطی گری در استان انتقاد کرد و گفت: اگر معتقد به ارزش ها هستیم نباید دروغ بگوییم.

خبرنگار: سارا ممبینی
انتقاد از ایجاد تنش
عبدالحسن مقتدایی در جمع خبرنگاران با انتقاد از ایجاد تنش در مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت : هرجا احتمال وقوع بحران وجود دارد من برای رفع بحران باید آنجا حضور داشته باشم و هر کسی که وارد خوزستان می شود تامین امنیتش بر عهده ی مسئولین استانی است و تا من رئیس شورای تامین امنیت استان خوزستان هستم امنیت را تامین می کنم و با کسی هم تعارف ندارم و تمام دستگاه های امنیتی ، انتظامی و قضایی نیز موظف به تبعیت هستند مگر اینکه کسی براساس قانون و نه دل خواه عده ای ، ممنوع السخن باشد.
مقتدایی با اشاره به اینکه فقط مجریان قانون ، حق اجرای قانون را دارند، افزود: سخنرانانی که برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه شهید چمران اهواز دعوت شده بودند تا قبل از ورود به دانشگاه تامین امنیت آنها به عهده ی استانداری بود و طبق پیگیری هایی که من از طریق معاونت سیاسی انجام دادم مشخص شد که هیچ ممنوعیتی برای سخنرانان ۱۶ آذر در دانشگاه چمران اعلام نشده بود.
هیچ مراسم استقبالی در فرودگاه اهواز صورت نگرفت
وی با انتقاد شدید از جوسازی های یکی از رسانه های خوزستان در حضور برنامه ریزی شده استاندار خوزستان در فرودگاه اهواز، با تاکید بر اینکه هیچ مراسم استقبالی در فرودگاه اهواز صورت نگرفت ، گفت : اگر معتقد به ارزشها هستیم نباید دروغ بگوییم و حضور من در فرودگاه اهواز صرفا برای جلوگیری از وقوع بحران و کنترل شرایط موجود انجام شد .
انتخابات یک رفراندوم است
مقتدایی با اظهار اینکه انتخابات یک رفراندوم است و هرکسی که دلش برای نظام می سوزد باید به ایجاد آرامش در کشور کمک کند ، اضافه کرد: تلاش برای شنیده نشدن صدای مخالف از شان و منزلت جمهوری اسلامی ایران به دور است و افتخار جمهوری اسلامی این است که با تمام بحران هایی که در پیش رو داشت تمام دنیا را پشت میز مذاکره نشاند .
تالارهای گفت وگو در جهت توسعه ی فرهنگ تعامل
وی در عین حال با اشاره به ایجاد تالارهای گفت و گو در خوزستان ، خاطر نشان کرد: فرهنگ تعامل و مفاهمه به عنوان یکی از حقوق شهروندی و از مشخصه های جمهوری اسلامی ایران است و با راه اندازی تالارهای گفتگوی شهروندان، از این پس می توان در یک فضای دارای رسمیت و امنیت از آراء و نظرات مردم به ویژه نخبگان و صاحب نظران بهره مند شد .
استاندار خوزستان افزود : تالارهای گفت و گو برای نهادینه کردن فرهنگ گفت و گو در استان خوزستان ایجاد شده اند تا با ایجاد فضای مناسب و اعطای فرصت های برابر ، نظرات و آرای سیاسی و اجتماعی شهروندان به صورت شفاف در معرض داوری افکار عمومی قرار بگیرد و ثمره ی آن سرمایه ی ارزشمندی برای مدیریت شهرستان ، استان و کشور خواهد بود .
بررسی مشکلات زیست محیطی
مقتدایی که در نشست خبری با نمایندگان رسانه های مکتوب و مجازی ، به سوالات خبرنگاران پاسخ می گفت ، در عین حال با اشاره به معضلات زیست محیطی در خوزستان گفت: قرار شد که مشکل ریزگردها در خوزستان با انجام کارهای کارشناسی بررسی شود و نباید با اظهار نظرهای غیرکارشناسی شرکت نفت ، توسعه ی نیشکر و درخت های کنوکارپوس را عامل تنگی نفس در خوزستان بدانیم .
وی با اظهار اینکه مواردی که سبب آلودگی در خوزستان می شوند مربوط به سالها قبل هستند ، خاطر نشان کرد: بهترین کاری که در این خصوص با پیگیری های سازمان های مردم نهاد صورت گرفت گزارش مشترکی بود که توسط محیط زیست و وزارت نیرو در شورای عالی آب ارائه شد و مقرر شد تا یک ردیف بودجه ای خاصی در جهت حل معضلات زیست محیطی در خوزستان در نظر گرفته شود .همچنین مقرر شده است تا ۲۸ نقطه ای که باید در آن قسمتها مالچ پاشی صورت بگیرد مشخص شود.
انتصاب بخشداران زن
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اینکه هر فردی که شایستگی های لازم را دارد باید از وجودش در عرصه ی مدیریتی کشور استفاده شود و فارغ التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند در جامعه نقش سازنده ای داشته باشند ،گفت: من به تمامی نظرات دلسوزانه ای که در خصوص انتصاب بخشداران زن وجود دارد احترام می گذارم و قانون ، شرع و دیدگاه مقام معظم رهبری را در کارها لحاظ می کنم و همین جا خیال تمام بزرگان را راحت می کنم که من بیشتر از هر کسی مراقب هستم و شک نداشته باشید که اگر ابلاغی صادر شده است با تعامل و رایزنی سوء برداشت ها برطرف خواهد شد .
رسیدگی به مناطق حاشیه ای در اهواز
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه وضع مناطق حاشیه و محروم اهواز باید روشن شود ، گفت: در بعضی مناطق به دلیل نبود امنیت حتی برخی دستگاه ها نیز جرات ورود نداشتند ولی با اختصاص ردیف طرح توسعه ی پایدار به این مناطق و مطرح شدن این طرح در شورای عالی امنیت ملی و راهبردی قطعا به وضعیت مناطق حاشیه و محروم رسیدگی خواهد شد .
تحول در جاده های خوزستان
مقتدایی با اظهار رضایت از وضع جاده های خوزستان ، گفت: با اصلاحات هندسی که صورت گرفته است تلفات جاده ای ۵۰ درصد کاهش یافته است و در جاده های خوزستان وضعیت خوبی را شاهد هستیم. وی همچنین تنها معضل جاده ای در خوزستان را در آزادراه اندیمشک – اهواز و ایذه – چارمحال عنوان کرد و بر رفع این معضلات تاکید کرد .
پاسخگو نبودن شهرداران
استاندار خوزستان با تاکید بر برخورد با شهرداران غیر پاسخگو اظهار داشت : با هر فرآیندی که سبب شود در خدمات رسانی به شهروندان تعلل ایجاد شود برخورد می کنم و در این خصوص با هیچکس تعارف ندارم . وی با اشاره به اینکه پس از انحلال شورای شهر خرمشهر هم اکنون انحلال شورای شهر شادگان مطرح است ، گفت: در شادگان خدمات شهری به صفر رسیده است و با ادامه این وضع برخورد می شود.
مقتدایی در عین حال حل مشکل فاضلاب در خوزستان را پیچیده دانست و گفت: فاضلاب کل استان خوزستان ۶۰ میلیارد بدهی دارد تا مطالبات کارکنان و پیمانکارانش را پرداخت کند و در این راستا از شهرداری و دستگاه های امدادی مثل نفت ، ملی حفاری و پتروشیمی برای رفع موقت مشکلات کمک گرفته شده است .
شورای مشورتی بدون حضور نیروهای دولتی
استاندار خوزستان با اظهار اینکه شورای مشورتی توسعه ی خوزستان از مجموعه های فعال در ستادهای انتخاباتی تشکیل شده است ، گفت: این شورا با هدف همفکری تشکیل شده است و ارتباطی با دستگاه های دولتی ندارد وی افزود : مسئولین ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در کشور محور تشکیل این شوراها هستند و بقیه ی اعضای این شورا نیز با انتخابات تعیین شده اند .
پارک بانوان از الزامات معاونت عمرانی است
مقتدایی با اظهار اینکه پارک بانوان در ۱۰ شهر عملیاتی شده است ، گفت: دو هفته ی پیش معاونت عمرانی موظف شده تا پروژه ی پارک بانوان را عملیاتی کند و این وظیفه ی خبرنگاران است تا نحوه ی پیشرفت این طرح را از معاونت عمرانی و مدیرکل امور شهری جویا شوند و بررسی کنند که تا چه میزان به تعهدات خود در این خصوص عمل کرده اند . استاندار خوزستان همچنین گفت: اگر در شهری این پروژه اجرا نشود اعلام می کنیم که مسئولین آن شهر به ورزش بانوان اعتقادی ندارند.
استاندار:

اگر دروغ ها اصلاح نشود، از آن ها نمی گذرم

استاندار خوزستان در حاشیه نشست ظهر امروز با اصحاب رسانه که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به اتهامات وارد شده به وی از سوی یکی از سایت های محلی استان اظهار کرد: دیدار من با دو شخصی که برای سخنرانی وارد استان شدند، نه استقبال بلکه حل بحرانی بود که ممکن بود مشکل ساز شود.
وی افزود: امنیت هر شخصی که وارد استان می شود با شخص بنده است و در این زمینه با هیچ کس تعارف ندارم و همگان نیز موظف به پیروی از قوانین هستند.
مقتدایی با انتقاد از کسانی که سعی دارند به هر نحوی مجری قانون باشند اظهار کرد: هیچ کس جز مجریان قانون حق اجرا و اصلاح قانون را ندارد.
وی ادامه داد: اگر شخصی از مراجع قانونی مجوز سخنرانی داشته باشد، کسی نمی تواند حق ابراز عقیده و برگزاری جلسه را از وی بگیرد؛ ضمن این که حفظ امنیت وی بر عهده ی مسئولان استانی است و شخص بنده است و اگر این امر غیر قانونی باشد، باید به دستگاه زیربط ابلاغ شود تا مانع برگزاری جلسه شود.
استاندار خوزستان صبوری و حق ابراز عقیده را از مشخصات و ارکان اصلی نظام جمهوری خواند و اذعان داشت: هر کس بیشتر دلش برای نظام می سوزد باید بیشتر صبوری کند. شان و منزلت جمهوری اسلامی شنیدن صدای مخالفان است. هنر جمهوری اسلامی این است که همه را پای میز مذاکره نشانده و با مخالفان مذاکره کرده است.
او افراد و نهادهای استانی را به حفظ حرمت ها و رعایت انصاف دعوت کرد و افزود: شکستن حرمت ها خلاف شئونات جمهوری اسلامی و خون هایی است که ابتدای انقلاب ریختیم لذا سعی کنیم حرمت نگه داریم و انصاف به خرج دهیم.
مقتدایی با تکذیب هر گونه استقبال از شخص خاص اظهار کرد: اصل قضیه وجود خارجی ندارد؛ استقبالی صورت نگرفته و حضور من تنها برای حفظ امنیت خانجانی و همراه وی بوده است.
وی افزود: من وظیفه ی قانونی ام را انجام داده ام؛ همان گونه که در پتک جلالی و یا زمان باز نشدن چرخ های هواپیما انجام دادم.
استاندار خوزستان هنر خودش را حضور در بحران ها عنوان کرد و گفت: هر جا بحران هست، در آن جا حضور داشته و خواهم داشت .
وی در خصوص انتساب اتفاق دیگری به وی از رسانه ی مذکور بیان داشت: در این مورد شخصی از بنده خواست با تغییر ساعت پرواز، به مشکل تداخل ساعت نماز و پرواز رسیدگی کنم که پاسخ بنده، با واکنش شدید شخص مقابل روبرو شد.
مقتدایی اضافه کرد: ساعات پرواز از مرکز اعلام می شود و در هماهنگی با پروازهای بین المللی است و با توجه به این که ساعت نماز متغیر است، امکان رفع این مشکل از سوی استانداری وجود ندارد.
او از رسانه مذکور خواست یا اشتباهات استاندار را ثابت کند یا عذرخواهی کند و تاکید کرد: مدیر مسئول سایت …  باید برای این تهمت ها عذرخواهی کند و اگر این دروغ ها اصلاح نشود، از آن ها نمی گذرم.
شوشان/*
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.