استفاده از آسفالت پلیمری در جاده‌های خوزستان برای نخستین‌بار

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای نخستین بار در استان از آسفالت پلیمری برای پوشش جاده‌ای استفاده شد که این آسفالت دارای ماندگاری و بهره‌وری بسیار بالایی است.

پوریا دشتی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آسفالت پلیمری با افزودن موادی به نام ساسبویت ساخته می‌شود که هدف از استفاده این افزودنی در آسفالت، افزایش عمر رویه لایه‌های آسفالتی است.

وی افزود: این ماده با اصلاح خواص فیزیکی و شیمیایی قیر به دوام آن کمک می‌کند و موجب می‌شود در شرایط بد آب و هوایی خوزستان ماندگاری بسیار زیادی به آسفالت دهد.

دشتی زاده تصریح کرد: بهره‌وری بالا و استفاده با قطر کمتر برای روکش آسفالت جاده‌ها از دیگر ویژگی‌های این آسفالت است.

وی ادامه داد: آسفالت پلیمری در گرمای بسیار زیاد خوزستان دچار شکستگی و چروک نمی‌شود و هنگام استفاده از آن نیاز به راهبندان خیابان نیست و عملیات پخش آسفالت به سهولت انجام می‌شود.

دشتی زاده عنوان کرد: ۵ کیلومتر از محور خوزستان به سمت استان چهارمحال و بختیاری در محدوده تونل دلا از آسفالت پلیمری استفاده شده است.

وی در خصوص قیمت این آسفالت در مقایسه با آسفالت عادی خاطرنشان کرد: قیمت هر متر مکعب آسفالت پلیمری در مقایسه با آسفالت عادی، در حد ناچیزی گران تر است اما به دلیل بهره‌وری بالا، استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه تر است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.