شهرهای رفیع، بستان، هندیجان و ویس صاحب مرکز فنی و حرفه ای می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در حال راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرهای محرومی همچون رفیع، بستان، هندیجان، ویس و عین دو هستیم.

عبدالنبی سواعدی با اشاره به انجام مطالعات علمی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر طرح آموزش روستائیان اظهار کرد: این طرح مطالعاتی، طرح نیازسنجی آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی نام دارد.

وی افزود: بر اساس این طرح که در تمام شهرهای استان به انجام رسید، نیازهای مناطق و ظرفیت‌های مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه آنها مشخص شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه در شورای هماهنگی مدیران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی روی سیستم‌های حمایتی مالی کار می‌کنیم تصریح کرد: صندوق کارآفرینی، بانک رفاه و بانک توسعه تعاون از جمله بخش‌هایی هستند که می‌توانند از اشتغال حمایت مالی کنند.

وی یادآور شد: اخیرا بانک رسالت نیز به عنوان حامی کارآفرینان به این مجموعه افزوده شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه برای مناطق مرزی پوشش‌های خوبی در حال انجام است، گفت: رفیع، بستان، هندیجان از جمله این مناطق هستند، در ملاشیه نیز کار در دست انجام است.

به گفته سواعدی، در شهرهای شیبان، ویس و شهرستان باوی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آغاز به کار کرده است.

سواعدی در پایان افزود: معرفی بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جامعه سبب محرومیت زدایی آموزشی در مناطق محروم با هدف کاهش آسیب‌ها برای اشتغال پایدار می‌شود.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.