ماهیگیری غیر مجاز وحشیانه با برق در خوزستان!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فعال محیط زیست خوزستان گفت: ماهیگیری‌ با برق در رودهای دز، کرخه و کارون با شدت هرچه بیشتر با وجود غیر قانونی بودنش در حال انجام است.

سید باقر موسوی فعال محیط زیست خوزستان ؛ با اشاره به ماهیگیری‌ در خوزستان به روشی غیر قانونی و خلاف محیط زیست اظهار کرد: ماهیگیری‌ با برق در پارک ملی دز و پارک ملی کرخه رواج بیشتری دارد و همچنین رودخانه کارون و حتی در خود اهواز این کار با شدت هر چه بیشتر اعمال می‌شود، در حالی‌که از نظر قانونی صیادی با برق تحت هر شرایطی ممنوع است.

وی با بیان اینکه ماهیگیری با برق در آب تا نقاط مختلفی اجازه حیات به هیچ موجود زنده‌ای که به نوعی با آب ارتباط داشته باشند را نمی‌دهد، افزود: متاسفانه این روش به هیچ موجود زنده‌ آبزی رحم نمی‌کند، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین ماهی و حتی خزندگان، پرندگان یا هر حیوانی که جهت نوشیدن آب به این رودها در مواقع حضور این برقی‌ها نزدیک شود از ادامه حیات باز می‌دارد.

فعال محیط زیست خوزستان ادامه داد: تاکنون چندین فرد بر اثر این شیوه خطرناک جان خود را از دست داده‌اند و اکثر دامداران به ویژه آن‌هایی که گاومیش پرورش می‌دهند از دست این سودجویان می‌نالند.

وقتی جویای عدم اعتراض مردم به اداره کل محیط زیست جهت حل مشکلشان شدیم دریافتیم که مردم و اهالی روستاهای اطراف رودهای دز، کرخه و کارون با بخش‌های اداره کل محیط زیست تماس گرفته‌اند ولی تاکنون جهت رفع مشکل آن‌ها هیچ اقدامی از جانب این مسئولان انجام نشده است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.