جابه‌جایی زوار از طریق خطوط ریلی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل راه آهن جنوب خدمات جابه‌جایی زوار اربعین حسینی توسط ناوگان ریلی در مسیرهای رفت و برگشت در استان را تشریح کرد.

عبدالکریم درویش زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خوزستان، اظهار کرد: با توجه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی جهت رفاه حال و تسهیل تردد زوار یک خط قطار با ظرفیت ۳۰۰ نفر در مسیر خرمشهر شلمچه اختصاص یافته است که این قطار به صورت ۲۴ ساعته زوار را جابه‌جا می‌کند.

وی افزود: این قطار از سه روز پیش راه‌اندازی شده و هر دور رفت و برگشت این قطار در این مسیر نیم ساعت طول می‌کشد.

درویش زاده تصریح کرد: برای برگشت زوار نیز ۲ قطار ۲ طبقه هر کدام با ظرفیت ۳۰۰ نفر از مرز شلمچه به سمت اهواز و بالعکس تدارک دیده شده است که این قطارها هم به صورت ۲۴ ساعته اقدام به جابه‌جایی زوار می‌کنند.

وی عنوان کرد: همچنین برای انتقال زائران از مقصد خرمشهر به تهران و بالعکس ۱۴ رام قطار از سوم تا ۱۴ آذرماه پیش بینی شده است که در صورت تقاضای بیشتر ظرفیت جابجایی به دو برابر قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب بیان کرد: قطارهای محلی استان در مسیرهای اهواز بندر امام و اهواز اندیمشک فعال هستند که در زمان برگشت زوار در این مسیرها اقدام به جابه‌جایی خواهند کرد.

درویش زاده گفت: علاوه بر این‌ها، در این ایام بیش از ۵۰ درصد ظرفیت قطارهای موجود این اداره کل به جابجایی زوار اربعین حسینی اختصاص یافته است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.