تعداد مبتلایان به ایدز در خوزستان چند نفر است؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در استان خوزستان ۲ هزار و ۳۳۲ بیمار مبتلا به HIV شناسایی شده که از این تعداد ۴۷۰ نفر وارد مرحله ایدز شده‌اند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر اساس آخرین آمار، دو هزار و ۳۳۲ نفر مبتلا به ویروس HIV مثبت در این استان شناسایی شده اند.

دکتر شکراله سلمان زاده اظهار کرد: از این میزان ۸۸ درصد مرد و ۱۲ درصد زن هستند و ۴۷۰ نفر وارد مرحله پیشرفته یعنی بیماری ایدز شده اند.

وی افزود: آمار مبتلایان به این ویروس با وضعیت کشوری تفاوت چندانی ندارد و امسال ۱۶ مورد جدید به افراد HIV مثبت در خوزستان اضافه شده است.

سلمان زاده ادامه داد: همچنان اعتیاد تزریقی مهمترین عامل انتقال در ایران است اما متاسفانه انتقال از راه تماس جنسی محافظت نشده رو به افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آموزش جوانان در خصوص راه های انتقال از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از این بیماری در بین جوانان است.

وی گفت: جزوه آموزشی در خصوص راه های انتقال و پیشگیری از بیماری ایدز برای توزیع در سطح دبیرستان ها در دو مقطع متوسطه اول و دوم تهیه شده است.

سلمان زاده با اشاره به اینکه ۱۲ تا ۱۸ آذر به عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز اظهار کرد: اتوبوس سلامت با همکاری شهرداری به منظور ارائه مشاوره رایگان برای عموم مردم در خصوص بیماری ایدز در خیابان نادری اهواز مستقر شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: این اتوبوس برای اطلاع رسانی به مردم، انجام مشاوره و آزمایش رایگان برای افراد با رفتارهای پرخطر دایر شده است.

وی اضافه کرد: اتوبوس سلامت از تاریخ ۲۵ آبان تا ۱۷ آذر از هشت صبح تا هشت بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به مردم است و مشاوره روانشناس، کارشناس مبارزه با بیماری ها و تکنسین آزمایشگاه در آن حضور دارند.

سلمان زاده گفت: در تمام شهرستان ها مراکز مشاوره بیماری های رفتاری فعال است و خدمات مشاوره روانشناسی و آزمایش را انجام می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته اطلاع رسانی ایدز، درمان HIV، کلید پیشگیری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.