در فرودگاه اهواز چه می‌گذرد؟ / لزوم رسیدگی بیشتر به بازرسی ها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با ورود هواپیماهای مسافربری به چرخه حمل و نقل کشور ابتدا تمرکز مسوولان بر افتتاح‌ فرودگاه‌ها بوده که با گذشت بیش از سه دهه از آن زمان تفکر برخی از مدیران در این حوزه به تجهیز امکانات فرودگاه‌ها تبدیل شده و این در حالی است که در این بین دو مقوله تقویت نیروی انسانی کارآمد و خدمات ‌رسانی شایسته به مردم مغفول مانده است.
به عنوان مثال در شهری مانند اهواز شاهد آن هستیم که علی رغم گستردگی مقاصد پروازی و میزان مسافرانی که در طول سال از آن طریق طی مسیر می‌کنند، فرودگاه اهواز همچنان با کمبودهایی در زمینه کنترل افراد و امنیت، بهداشت، امور خدماتی، اطلاعرسانی و… مواجه است.
حدود دو یا سه هفته قبل با پرواز «آتا» راهی تهران بودم که با کمال تعجب هنگام ورود به سالن پرواز متوجه شدم هویت هیچکس با کارت شناسایی چک نمی‌شود! به عبارتی می‌توان اهمیت این موضوع را اینگونه بیان کرد که در چنین شرایطی هر فردعادی و یا هر شخصی که دارای سوابق متعدد کیفری است و یا اگر بخواهیم بیشتر روی این مساله حساسیت بخرج دهیم؛ هر تروریستی، می‌توانست به سادگی با کارت پرواز فرد دیگر سوار هواپیما شود.
بنده ضمن اعتراض به پرسنل مربوطه، از شخصی که مسوول حراست پشت دستگاه‌های x.ray می‌باشد، علت عدم کنترل هویت را جویا شدم که ایشان ادعا کرد؛ شرکت «آتا» ظاهرا در این مورد مامور کنترلی ندارد. خواستم با ذکر این واقعه تلنگری به مسوولان زده باشم که در فرودگاه اهواز که گاه صدها عراقی تردد دارند، مراقبت بیشتری برای جلوگیری از خرابکاری‌های داعش صورت گیرد.
همچنین در بیشتر مواقع مسافران شاهد آن هستند که سرویس‌های فرودگاه کاملا غیر بهداشتی است و کم کاری کارگر مربوطه در انجام وظیفه مشهود می‌باشد. از کار افتادگی خشک کنهای برقی از یک سو و نبود دستمال در سرویس‌های بهداشتی از سوی دیگر بسیار برای مسافران آزاردهنده است.
صف دریافت کارت پرواز که خود حکایتی دارد. این صفوف در بیشتر ساعات بسیار نامنظم است و بسیاری از افراد خارج از نوبت اقدام به دریافت کارت پرواز می‌کنند و گاها مشاهده شده که حتی خود پرسنل فرودگاه، آشنایان خود را بدون نوبت به جلوی صف آورده و صادر کننده کارت هم بطور کاملا محسوس همکاری تمام در ایجاد بی نظمی می‌کند که این امر سبب تعجب جمع اندک مسافران اروپایی می‌شود که در صف دریافت کارت منتظر ایستاده اند! در کنار همه این موارد، این نکته را هم باید ذکر کرد که بعضی از موارد سایت فرودگاه عملکرد دقیقی ندارد و گاها در اعلام ساعت دقیق پرواز و یا اعلام تاخیرها دچار ناهماهنگی است.
در چنین شرایطی مسافرانی که به هر دلیلی، نیاز به سفر کردن از طریق هواپیما دارند در کنار تمام کمی و کاستی‌های فرودگاه اهواز، باید مبالغ گزافی بابت این جابجایی‌ها بوسیله هواپیما بپردازند که آن هم نرخ ثابتی ندارد و هرزچندگاهی توسط مسوولین دچار تغییر می‌شود.
به طور کلی می‌توان ادعا کرد مشکلات و نواقص موجود، مواردی هستند که با هزینه‌های جزئی و راه حل‌های آسون رفع شدنی است و تنها نیاز است مسوولین زمان بیشتری برای رسیدگی به این موارد هزینه کنند.

گروه دیار کارون /   شماره ٣۵۵۵

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.