نبض خوزستان بزند نبض ایران خواهد زد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در اولین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام اظهار کرد: اگر خوزستان عزتمند باشد، ایران عزتمند است و اگر نبض خوزستان بزند نبض ایران خواهد زد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان گفت: خوزستان ملی ترین استان است . خون ملی در خوزستان به زمین ریخته شده است، چرا که از گوشه گوشه این سرزمین در این استان خون داده اند و خون آنها در خوزستان ممزوج شده است. اگر خوزستان عزتمند باشد، ایران عزتمند است و اگر نبض خوزستان بزند نبض ایران خواهد زد. جا دارد نگاه ملی و حضور دکتر نوبخت و حجتی وزیر جهاد کشاورزی را در خوزستان ارج  گزاریم و امید  است این نگاه مثبت به اتفاقات خوب در خوزستان منجر شود.

مقتدایی افزود: قبل و بعد از انقلاب اسلامی کارهای کارشناسی در باره احیا و آبرسانی به زمین های خوزستان انجام شد که بررسی های علمی به تاییدات مقام معظم رهبری رسیده است. پس از فرمان مقام معظم رهبری گروه هایی زحمت کشیدند. کارهای کارشناسی در دولت های مختلف انجام شد و هنر دولت تدبیر و امید این بود که این طرح های کارشناسی را که محصول همه تلاشگران است، عملیاتی کرد.

وی گفت: خوزستان از لحاظ زمین های حاصلخیز و منابع مالی از استعدادهای بالایی برخوردار است. مشکل تامین آب این زمین ها با وزارت نیرو حل شده است و نگرانی در مورد ۲۰۰ هزار هکتار باقیمانده وجود ندارد.

استاندار خوزستان در مورد این طرح گفت: این طرح تلفیقی از منابع و ذخایر خدادادی و تلاش کارشناسان است پس باید به نظرات کارشناسی انجام شده احترام بگذاریم و همه در کنار یکدیگر این همدلی و هم رایی را ادامه دهیم تا این طرح به سر انجام برسد. از سوی دیگر تاکید می کنم با پایان طرح و آموزش بهره برداران و کشاورزان، نباید کار را تمام شده بدانیم بلکه مدیریت ادامه یابد تا بتوانیم به بهترین نحو از برکات این طرح استفاده کنیم.

مقتدایی ادامه داد: این طرح برای ۱۰ هزار نفر، به مدت یک سال شغل ایجاد کرده است و هیچ ماشین الات و کارگاه مرتبط را در استان بیکار نگذاشته است. به جرات می توانم بگویم این طرح تنها طرح عظمیی است که با وجود وسعت آن حتی یک معارض نداشته است و شکایتی از این طرح نیز وجود نداشته است و این مساله می تواند ناشی از خیر و برکاتی باشد که این طرح برای مردم دارد.

به گزارش خوزنیوز؛ صبح امروز اولین همایش ملی بررسی ابعاد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان و معاونین استاندار در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.