آب شرب هندیجان با دستگاه تصفیه هم قابل شرب نیست!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: چند روزی است که آب شرب شهرستان هندیجان کدر و تیره شده به طوریکه با دستگاه تصفیه نیز قابل شرب نمی باشد
برخی شهروندان هندیجانی با گلایه از کدر شدن آب شرب این شهرستان گفتند چند روزی است که شهروندان نمی توانند از آب شرب شهر استفاده کنند.

این افراد به خبرنگار ایرنا گفتند: چند روزی است که آب شرب شهرستان هندیجان کدر و تیره شده به طوریکه با دستگاه تصفیه نیز قابل شرب نمی باشد.

رییس شرکت آبفای شهرستان هندیجان یکشنبه شب ضمن تایید کدر بودن آب شرب هندیجان افزود: طی یک هفته اخیر آب شهری هندیجان با شاخص کدورت NTU 2000 همراه بوده است.

حسن چرغنده علت این امر را بارش‌های سیلابی اخیر عنوان کرد و افزود: حدود ۵۰ درصد از آب شرب شهر هندیجان از طرف ناحیه جنوب شرق تامین می گردد و مابقی آن از رودخانه زهره برداشت می شود که پس از مراحل تصفیه توسط دستگاه های شیرین سازی با آب دریافتی از جنوب شرق مخلوط شده و در شبکه آب شهری توزیع می گردد.

۵۷۳۷۱_۵۴۶
رئیس اداره آب و فاضلاب هندیجان ادامه داد: منابع تامین آب ناحیه جنوب شرق رودخانه کارون، چاه های زیدون و سد آسک می باشد ولی در حال حاضر به دلیل کمبود آب چاه ها و تیرگی آب سد آسک تنها منبع آب شفاف رودخانه کارون می باشد که این مقدار آب پاسخگوی نیاز جمعیت شهر نمی باشد و همین امر موجب قطعی آب می گردد.

چرغنده گفت: شب گذشته با راه اندازی یک پمپ ۶ اینچ برداشت خود از رودخانه را افزایش دادیم تا بتوانیم میزان تیرگی آب شهری را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حل این مشکل عنوان نمود: ایجاد خط لوله انتقال آب ۱۴۰۰ میلیمتری محرم که آب را از سد خیر آباد به شهر های جنوب شرق استان خوزستان منتقل می کند از جمله طرح هایی است که در صورت اجرا کلیه این مشکلات را حل خواهد نمود.

چرغنده ادامه داد: تغییر خط لوله انتقال آب به چم خلف عیسی در جهت افزایش دریافتی آب از رودخانه کارون نیز می تواند به بهبود این مشکل کمک شایانی نماید و در کوتاه مدت نیز می توان با بازسازی تاسیسات تصفیه خانه هندیجان این مشکل را تا حدودی حل نمود. وی ابراز امیدواری نمود تا فردا با کاهش سطح تیرگی این مشکل حل گردد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.