استاندار بصره: زائران ایرانی بدون گذرنامه و روادید به مرز عراق نروند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار بصره روز شنبه با اعلام دو برابر شدن گیت های کنترل در مرز شلمچه گفت: از ورود زائران ایرانی بدون گذرنامه و روادید به عراق جلوگیری می شود.

«ماجدمهدی النصراوی» در گفت و گو با ایرنا درباره اقدام های صورت گرفته برای پذایرایی از زائران حسینی از مرز شلمچه تا بصره عراق تصریح کرد: طبق توافق ایران و عراق، از ورود زائران ایرانی بدون گذرنامه و روادید به خاک عراق جلوگیری می شود.

وی رعایت قوانین را سبب آسان شدن روند رفت و آمد زائران به عتبات عالیات دانست و ادامه داد: برای آسان شدن روند تردد زائران، استقرار یک دفتر نمایندگی صدور روادید در خرمشهر و یک نمایندگی در سوسنگرد پیش بینی شده است.

استاندار بصره افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، شماری از هیات های مذهبی در نقطه صفر مرزی شلمچه و چذابه برای خدمت رسانی به زائران حسینی مستقر شده اند و با آغاز حرکت جمعی و گروهی کاروان های ایرانی آماده خدمتند.

النصراوی گفت: با توجه به تجربه پارسال و حضور بی شمار زائران ایرانی در مرز شلمچه به مناسبت اربعین و پاسخگو نبودن گیت های ورود و خروج به عراق، شمار گیت های ورودی به خاک عراق برای کنترل گذرنامه به دو برابر افزایش یافت تا جوابگوی حجم بالای زائران باشد.

استاندار بصره افزود: در مرز چذابه نیز اقدام های مناسبی برای استقبال از زائران ایرانی انجام شده و افزون بر افزایش گیت های گذرنامه، با کمک مردم و هیات های مذهبی موکب هایی نیز از طرف عراق برای پذیرایی از زائران اربعین پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تدابیر امنیتی پلیس استان بصره، امنیت مسیر حرکت زائران ایرانی و عراق در استان بصره تامین شده است.
مرز بین المللی شلمچه و چذابه از گذرگاه های زائران برای ورود به عتبات عالیات است و پیش بینی می شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این دو نقطه به سوی کربلا بروند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.