ویزای گروهی ۳۰ دلاری در سوسنگرد و خرمشهر صادر می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: از روز شنبه و با شروع به کار پایگاه های صدور ویزا در سوسنگرد و خرمشهر، ویزای گروهی با قیمت ۳۰ دلار و انفرادی با ۴۰ دلار برای زایران صادر خواهد شد

ناصر حویزاوی مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: امروز مراسم بر افراشتن پرچم خدمت با حضور آیت الله موسوی جزایری و نیز سفیر عراق در نقطه صفر مرزی شلمچه برگزار شد و انتظار می رود با امکانات در نظر گرفته شده زایران بتوانند با آسودگی خاطر از مرز عبور کنند و به زیارت عتبات مقدسه نایل شوند.

حویزاوی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزنیوز گفت: با وجود آنکه در رسانه های گروهی و ملی هزینه ویزای گروهی عراق در ایام اربعین ۳۰ دلار و ویزای انفرادی ۴۰ دلار اعلام شد هنوز شاهدیم که در پایگاه های صدور ویزای این تعرفه اعمال نشده است و از زایران گروهی نیز ۴۰ دلار بابت ویزا گرفته می شود. ما این موضوع را به مقامات عراقی مطرح کردیم و سفیر کشور عراق اعلام کرده است که از روز شنبه و با شروع به کار پایگاه های صدور ویزا در سوسنگرد و خرمشهر، ویزای گروهی با قیمت ۳۰ دلار و انفرادی با ۴۰ دلار برای زایران صادر خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان ادامه داد: عراق در ۱۵ نقطه کشور ما ویزا صادر نمی کند و به تبع در پایانه های مرزی هیچ گونه ویزایی صادر نخواهد شد. به همین منظور از ورود شهروندان بدون گذرنامه و ویزا به بستان جلو گیری می شود و زایران می بایست برای دریافت ویزا به شهرهای سوسنگرد و خرمشهر مراجعه کنند.

حویزاوی در ادامه اظهار کرد: پایگاه صدور ویزا در سوسنگرد در حسینیه اعظم سوسنگرد و در آبادان نیز در سالن نمایشگاه با ظرفیت بالا برای ارایه خدمت مستقر شده اند و زایران می توانند با ارایه مدارک اعلام شده پیشین به این پایگاه ها مراجعه کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار ما گفت: امسال به هیچ وجه ویزای رایگان در کار نخواهد بود و زایران منتظر رایگان شدن مجدد ویزا نباشند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.