خوزستان در انتظار احداث بیمارستان تخصصی ریه

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کمبود بیمارستان و یا کلینیک تخصصی برای ریه در خوزستان به شدت احساس می‌شود چرا که پدیده گرد و غبار طی ۱۰ سال گذشته مشکلات متعددی در زمینه سلامت و زیست محیطی برای خوزستان به ارمغان آورده است.
بطوری که حتی در بعضی روزها، میزان ریزگردها به ۷۰ برابر حد مجاز رسید و مدارس و ادارات خوزستان را به تعطیلی کشاند. افزایش مراجعان ناشی از مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان هنگام بارش باران و پس از آن نیز، حدود سه سال است که به معضلی تبدیل شده که تاکنون دلیل اصلی آن مشخص نشده است. امسال از زمان بارش نخستین باران پاییزی در آبان و تداوم بارندگی‌ها در مجموع تا ۱۷ آبان، ۲۳ هزار و ۳۱۵ نفر در اثر مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجوز احداث بیمارستان فوق تخصصی ریه، برای رسیدگی هر چه بیشتر به بیماران تنفسی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.
اسماعیل ایدنی اظهار کرد: به دنبال تداوم بحران ریزگردها و مشکلات تنفسی در سال‌های گذشته، این دانشگاه درخواست راه اندازی یک مرکز آموزشی، درمانی تحقیقاتی بیماری‌های تنفسی را به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرد و وزیر با احداث بیمارستان فوق تخصصی تنفسی برای خوزستان موافقت کرد.
وی افزود: هم اکنون نیاز سنجی، صدور مجوز احداث و توافقات کلی برای ساخت این بیمارستان انجام شده اما تامین منابع مالی نیاز به تصویب و پیش بینی ردیف بودجه برای احداث توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد.
ایدنی در خصوص مراحل قانونی احداث این بیمارستان گفت: تعیین ضرورت انجام کار، نیاز سنجی و صدور مجوز ساخت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصویب بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تشکیل کمیسیون خاصی برای بودجه و با فرض ساخت آن در یک مدت معین، برآورد هزینه‌ها انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: یک مجری به عنوان مثال مسکن و شهرسازی کار احداث بیمارستان را به عهده می‌گیرد و برای تجهیز و بهره برداری به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده می‌شود.
وی گفت: همچنین باید کار کارشناسی با توجه به استعداد، ظرفیت و تعداد تخت‌های لازم برای بیمارستان انجام شود.  ایدنی خاطرنشان کرد: پروسه ساخت یک بیمارستان حداقل سه تا چهار سال به طول می‌انجامد که البته کمک خیرین و سازمان‌های حمایتی، روند انجام کار را سریع تر می‌کند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.