استاندار: درباره افزایش بیماری آسم و دیابت در دانش‌آموزان خوزستانی تحقیق شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان از افزایش تدریجی بیماری آسم و دیابت در دانش‌آموزان این استان خبر داد و گفت: نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشخص کند علت این بیماری‌ها بر اساس کدامیک از موارد نوع تغذیه، مشکلات زیست محیطی، کم تحرکی و یا ژنتیک است.

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با محوریت توسعه ورزش و سلامت دانش آموزان برگزار شد، اظهار کرد: فضای بهداشتی و ورزشی مدارس به‌عنوان بخش مهم در حوزه تعلیم و تربیت باید در دستور کار مدیران آموزش و پروش قرار بگیرد.

وی از مدیران حوزه‌های مختلف بخش آموزشی استان درخواست کرد طرحی را در قالب کارگاه آموزشی تدوین کنند و در این طرح بر آموزش، اولیای دانش آموزان، مدیران مدارس و معلم‌ها به‌صورت آموزش تخصصی تاکید داشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: آموزش برای والدین باید با موضوعات چگونگی تغذیه دانش آموزان، بهداشت و تفریح دانش آموزان شامل شود.

مقتدایی با اشاره به وضعیت اقتصادی برخی دانش آموزان در پرداخت هزینه‌های درمان تاکید کرد: لیستی از  دانش آموزانی که مشکل هزینه پرداخت تهیه عینک و سمعک دارند در مرکز استان و شهرستان دارند، تهیه شود.

وی ادامه داد: ضروری است به کمک آموزش و پرورش و اداره‌های بهزیستی راهکاری برای حل مشکلات دانش آموزان بی‌بضاعت ارائه شود.

مقتدایی با بیان اینکه ممکن است بسیاری از دستگاه‌های اجرایی طرح و تخصص داشته باشند اما برای بهره‌برداری از طرح و تخصص مورد نظر پول و اعتبار لازم را ندارند گفت: با تلفیق برخی از امکانات در کنار طرح می‌توان به خروجی‌های خوبی دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: خروجی طرح‌ها در حوزه سلامت و ورزش فقط در حد نوشتن و ویرایش کردن در برگه نباشد و باید نتایج آن در جامعه منعکس شود.

استاندار خوزستان از دستگاه‌های متولی امر ورزش استان خواست ورزش دانش آموزان به صورت جدی پیگیری شود.

مقتدایی با اشاره به حضور دو دانش آموز خوزستانی در تیم ملی فوتبال کشور عنوان کرد: انتظار داریم ورزش استان خوزستان به مانند گذشته به روزهای اوج خود بازگردد و به جای دو دانش آموز در تیم ملی سهم استان ۹ دانش آموز باشد.

*باید تلاش کرد ورزشکاران تیم‌های مختلف ورزشی استان خوزستانی باشند

وی اضافه کرد: اکنون ۲۰ درصد از ورزشکاران استان، خوزستانی نیستند و در آینده باید تلاش کرد ورزشکاران تیم‌های مختلف ورزشی استان خوزستانی باشند.

استاندار خوزستان با استناد به گزارش معاونت تربیت بدنی و سلامت استان مبنی بر افزایش تدریجی بیماری آسم و دیابت در دانش آموزان گفت: نماینده دانشگاه علوم پزشکی باید در این مورد تحقیقی ویژه انجام دهد و مشخص کند علت این بیماری‌ها بر اساس کدامیک از موارد نوع تغذیه، مشکلات زیست محیطی، کم تحرکی و یا ژنتیک است.

مقتدایی به مدیران آموزش و پرورش پیشنهاد کرد: موضوعات آموزشی که مخاطب آنها والدین دانش آموزان است را از طریق هنر انتقال دهند.

وی اضافه کرد: مدیران آموزشی می‌توانند سوژه‌های آموزش خود را به گروه‌های هنری بدهند و آنها این سوژه‌ها را در قالب تئاتر اجرا کنند.

استاندار خوزستان با اشاره جایگاه و تاثیر شبکه‌های مجازی در اجتماع گفت: متولیان بحث آموزش برای تاثیرگذاری بیشتر گزینه‌های آموزشی مورد نظر خود می‌توانند کلیپی در ۳۰ ثانیه مناسب با روحیات و علایق دانش آموزان تهیه و در واتساپ منتشر کنند.

این مسئول با بیان اینکه امسال مانور مبارزه به مواد مخدر را به یک میلیون دانش آموز خوزستانی اختصاص می‌دهیم گفت: رژه دانش آموزان نیز باید با شعار های سلامت و ورزش همراه شود.

وی در پایان یادآور شد: دانش آموزان شرکت کننده در رژه هفته مبارزه با مود مخدر به جای تجمع در یک نقطه می‌توانند در محل و شهرستان خود تجمع و در این مانور دانش آموزی شرکت کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.